Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Test av Indelible Crème Eyeshadow

Publicerad 2008-04-03 16:18:48 i ,


Det är den beigeaktiga som är Indelible Crème Eyeshadow, den gröna är en geleyeliner från samma märke i färgen Endangered.

ICE kommer jag nu kalla den, jag orkar inte skriva hela namnet... Det är en matt, beige krämskugga som är ganska lätt att få jämn. Den känns lite oljig men torkar snabbt på ögonlocket och lämnar den där lagom klistriga ytan för pigmenten att fästa i. När jag applicerar ögonskuggorna ver den glider de på lätt, men inte riktigt lika lätt som på Dignity t.ex. Det beror nog på att den här blir något torrare. Den är nog mitt emellan Dignity och en paint Pot, tycker jag efter ett försök...

Priset är lågt, dollarn är nere i nya bottennoteringar och den finns att beställa både hos MAD Minerals och JW Cosmetics. Jag skulle nog kunna uppmntra till köp även om den inte är hårdtestad än, eftersom resultatet var positiva och jag har sett fler positiva omdömen om den på olika bloggar. Är du intresserad av en bas för dina skuggor som håller dem på plats och ger den där snygga finishen och färgintensiteten men tycker Dignity är knepig eller för fet, ja, då har vi nog lösningen för dig! Jag kommer nog köpa fler av Indelibles krämskuggor då de finns i sex eller åtta färger, minns inte nu.

Testet genomfördes med lösa pigment, bland annat Conjuror från Fyrinnae och Sultry Green från MAD Minerals.
På morgonen såg det ut så här:

Och när jag kom hem från jobbet såg jag ut så här:

Det har bleknat en del men allt är på plats utan att ha glidit in i vallar längs globlinjen som JW Shadow Base gjorde.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-03 16:30:36

Wohoo...verkar som om vi har en vinnare redan. Nej, men den verkar onekligen superbra. Fasen, nu måste jag ju beställa från MAD. Men kan ju behöva lite omväxling från nagellacken ett tag :)

Rekommenderar du den här beiga?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-03 16:33:35

Emelie! Den är i alla fall tvärdiskret. Den smälter in i huden som en foundation. Inget att satsa på om man tänker sig att använda den som något annat än basskugga alltså. Matt är den också, vilket jag är glad för då mina andra är skimrande allihop.
Jag ska nog också beställa någon/några andra färger nu när jag slipper tänka på PayPal. Kan ju beställa från JW!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-03 16:35:46

Hej Sminkan!
Jag funderar på att ha dom här (http://makeupstore.se/sesv/products/eyes/eyelashes/glam) lösögonfransarna från MUS imorgon.. men kan inte riktigt komma på hur jag vill sminka mig till dom.. har du några ideer? vore grymt tacksam! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-03 16:44:22

Som på beställning! Den verkar inte alls så dum faktiskt... jag kollade ju på dignity i julas men köpte en annan bas då killen i butiken avrådde mig att ha den som bas. dumma kille! Jag ångrar att jag inte tog dignity för den andra är rätt värdelös... kanske skulle köpa en sån här istället... får väl se. visst har du den här eyelinern i black cherry? Jag är lite sugen på att köpa den och ha som bas vid sotning...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-03 16:54:47

Sara! Vilka tjusiga fransar! Men med så praktfulla fransar, och dessutom täta, så skulle jag nog satsa på en väldigt enkel skuggning. Antingen en ljusbeige/vit med bara lite markering av globlinjen eller en helsvart som går upp rejält på brynbenet. Till en ljus och neutral bakgrund skulle nog fransarna framträda mest men mot svart syns ju det vitspräckliga i fransfjädrarna och det kan också vara häftigt. På ett sätt är dock fransarna sig själva nog tycker jag.
Mitt val är alltså neutral, ljusbeige/benvit ögonskugga, lite grått precis ovanför vecket, längs globlinjen och så en markering av nedre fransarna med grå eller svart penna. Väl ifyllda och ansade bryn. Låt fransarna stå i fokus!

Emma! Jag älaskar Black Cherry-eyelinern! Mycket användbar! Älskar alla mina indelible gel-eyeliner!

Dum kille det där. Jag blev rekomenderad Dignity som bas av en tjej i en Face-butik redan i mitten på 90-talet. Minns fortfarande hur hon visade vad sm händer med pigmenten när de läggs ovanpå Dignity. Jag har inte varit utan den många månader sedan dess!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-03 17:09:02

woho, ännu ett test med en billig och BRA produkt!
Kommer nog bli en sån för mej nångång

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-03 17:21:31

Tjejen verkar ha bättre koll på vad hon pratade om än killen:( Dignity verkar vara en riktig trotjänare! Får ta mig en titt på den närsta gång jag är i en faceaffär:) Eller om jag ska beställa den andra då förstås...
Jag har en blå från Mad, som jag inte kommer ihåg vad den heter, och inte orkar kolla upp nu:) Det jag tycker om dem är att de är lite transparantare än MACs fluidline... Vet inte riktigt om jag gillar dem lika mkt av den anledningen... Du gillar väl indelileble mer var?

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-03 18:02:25

Åh vad bra att du har recenserat ICE, och att den fick bra betyg. Ska nog inhandla en sådan när jag beställer nåt från MAD nästa gång :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-03 19:40:41

Sanna! Ja, den här är inte dum! Ska jag ta en till dig om jag beställer från JW? Jag kan inte beställa från MAD längre. PayPal... :(

Emma! Jag har bara Uppity av MAC:s fluidlines. Den ska visst vara sämre än de andra? Jag äslakr min Black Out från MAD. Den är grym! Helt täckande, blank, total svärta! Och mina andra är också suveräna! Men jag kan inte jämföra rättvist...

Ika! Ja, den var inte dum! Bra pris också!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-04-03 20:31:51

Alltså jag använder dignity från face som du har tipsat om, älskar den!
Men när jag lägger på en mörklila ögonskugga från mus så blir det ränder efter globlinjen:(

har du varit med om det med dignity?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-03 21:13:40

Farelyne! Det har hänt någon gång, oftast har jag då haft mer Dignity än jag borde, så att säga. Men den kan vara knepig att "dosera". För mig har det då inte varit knutet till en specifik skugga utan till att jag haft så mycket av Dignity att den synts på ögonlocket. Annars lägger jag så tunt att den är osynlig, möjligen lite uppljusande.

Prova att dra en svamp eller torr naturhårspensel längs vecket i globlinjen så du absolrberar eventuellt överflöd innan du lägger skuggorna.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-03 21:59:27

ja okej, ja jag tycker att den är mkt sämre faktiskt... Jag har två andra och de är betydligt bättre än uppity... ah, får se hur jag gör. Jag har lite betänktetid för jag har ändå shoppat för mkt smink sen jag fick pengar, så ska ta det lite lugnt nu:)

Postat av: En annan Sara
Publicerad 2008-04-04 01:25:13

Läser dagligen både din och RQ's blogg och ser att ni flitigt nämner Dignity från Face. Blir riktigt sugen på att själv testa, men bor ute i ingenstans och undrar nu om du vet om man kan shoppa Face någon annanstans?

Tack förresten för alla härliga tips och ideér som fullkomligt sprudlar i bloggen, alltid lika spännande att kika in!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-04 06:22:16

Emma! Det är bra att bromsa lite! ;-)

En annan Sara! Jag tror det går att beställa på nätet, men exakt varifrån minns jag inte. RQ vet! Hon har stenkoll på allt! Annars får du kolla bytesforumet eller fråga i forumet på Pret-ty om någon har en som de vill bli av med. alla gillar nämligen inte Dignity. Den är lite svår att få in snitsen på.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-04 06:37:15

Precis som du skriver har jag också upplevt ICE, tror jag ska köpa en med lite skimmer i också. Bra jämförelse.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-04 18:59:59

Sminkjante! Jag är också sugen på fler! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela