Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sunrise, twilight

Publicerad 2008-04-18 10:18:48 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Ännu en eotd från förra veckan. Just nu är jag supersnorig och kan knappt prata så nytilverkning är det inte tal om. Den här tycker jag personligen väldigt bra om. Jag gillar färgerna och formen.
På bilderna har jag både ögonskuggan Sunrise och Twilight på mig. Jag valde att lägga Dignity som grund för ögonskuggorna. Därefter svarta Twilight från Paula Dorf på hela ögonlocket. Ovanför den svepte jag Sunrise, och även under ögat lade jag Sunrise. Den är från MUS. När jag gjort detta tog jag en svart kajal innanför fransarna och suddade lite svart skugga längs nedre fransarna. Svart eyeliner längs övre fransraden för att förlänga intrycket av fransarna och ge lite intensitet åt blicken. Masterpiece Max på fransarna. Högst upp under brynet en aning en aningens eyedust i en varm orange-aprikos skimmerfärg av okänt namn och märke. Jag tror det ska vara Face. Har fått den av Aila. Underbar lyster!  Klart.

Kommentarer

Postat av: Marianne
Publicerad 2008-04-18 10:55:27

Kanonsnygg!!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-04-18 11:05:53

Gud så otroligt snyggt!!!Sotningen, svart och orange - ja allt....Superläckert!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-18 11:09:39

Damn girl!! Hur snyggt som helst....gillade den matta stilen jättemycket :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-18 11:09:42

Makeupen känns mjuk men ändå cool. Jättefina färger. Snyggt.

Krya på dig.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-04-18 11:52:24

Jag börjar falla mer och mer för matta skuggor. Har varit totalt insnöad på glitter och skimmer ett tag nu men det börjar ändra sig...mycket snyggt Sminkan!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-18 12:11:36

Har du något bra svart ögonskugga att rekommendera? Vet att du gillar HM's men den går väl inte att köa längre.

Postat av: carmen
Publicerad 2008-04-18 12:37:59

*kurr* älskar den där sortens skuggning, som den som du har som pres-bild på pret-ty. passar dina ögon perfekt!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-18 12:59:50

Åh vad fint

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-04-18 15:01:19

Du är verkligen duktig Sminkan, det här var bara SÅÅ snyggt!!!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-04-18 15:09:59

Fin fint:) Krya på dig!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 16:24:16

Marianne! Tack!

Leonie! Vad roligt att du gillar den! Jag tyckte också det blev snyggt.

IntheMake! Ja, en svart, matt skugga är en flickas bästa vän!

Sminkjante! Tack! Jag ska göra mitt bästa för att bli frisk snabbt. Det är så tråkigt att vara hemma och inte orka göra något.

En bra matt, svart skugga är den jag använt här, Twilight av Paula Dorf. Den är riktigt svart och väldigt pigmenterad och mjuk.

Santa C! Kul att du gillade det här! Jag själv tycker också om den. Orange och svart är en trevlig kombination.

Carmen! Ja, jag gillar också den här sortens sotning. Vad kul att du såg att det är samma, fast olika färg!

Sara! Tack!

Sanna! Vad fint beröm! Tack!

BbM! Tack! Och tack, jag ska göra mitt bästa för att bli snabbt frisk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-18 17:28:50

Du är superläcker1 Kul att se att dina eotds rockar, även fast du lägger så mkt tid på dina naglar... Fast jag hade knappast förväntat mig något annat:) Du är supersnygg1 Krya på dig nu ...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-18 18:06:28

sjuttons fint! Åh vad duktig du är:)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-18 18:11:16

Jättesnyggt! Sunrise ser verkligen fin ut och så gillar jag namnet för att det känns/låter så harmoniskt

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-18 18:47:11

Gillar gillar gillar! Du ser nästan tecknad ut, så perfekt gjort är det!!!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-18 22:30:14

detta är en av mina abslouta favoriter!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-18 22:48:41

måste bara få hålla med alla andra: ojojoj vad snyggt suddat! och det oranga få verkligen dina blå att bl änny blåare! du får krya på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 12:29:01

Emma! Tack! Vilken härlig kommentar!

Badbomben! Tack!

Sanna! Visst är det ett fin namn! Jag gillar "Twilight" också. Det låter så lagom mystiskt och vackert!

Veronica! Tecknad! Åh, vad roligt! Tack!

Rouaa! Tack! Vad kul! Du få påminna mig så jag har den i juni då! :D

Glamqueen! De påstår ju att orange ska vara färgen för blåögda. ;-) Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela