Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruble for your thoughts

Publicerad 2008-04-14 20:50:17 i Naglar i korall&persika,

Emelie på P'ssion utmanar oss att visa våra fulaste nagellack. Jag har inget som är fult, men det här lacket har jag ett lite speciellt förhållande till. Jag är en aningens ambivalent till det...
image4392image4393
Jag gillar färgen. Den är vackert kopparrosa. Men färgen passar inte på mig. Tror jag. Jag vacklar nämligen i det. Jag har ju en kall, rosa underton på min hud och den skär sig, tycker jag ibland, mot de koppriga nyanserna i det här nagellacket. 
Lacket i sig är sidenskimrande och vackert, välpigmenterat och underbart på alla sätt.
image4394
Så här såg det ut senast jag använde det, i februari tror jag. Bilden är tagen i dagsljus. Vad tycker ni? Är det ett lack för mig? Som omväxling i alla fall? Eller ska det omplaceras?

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-14 21:02:15

Jag tycker inte det är något fel på färgen i sig själv. Gillar du färgen - så behåll! Annars byt bort den mot något du tycker är finare :) Kan faktiskt inte uttala mig om det passar till din hudton. Det ser inte konstigt ut på bilderna iaf.

Ska länka dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-14 21:13:20

Emelie! Det är just det. Färgen är fin i sig, men inte på mig... Men jag kan liksom inte släppa det ändå.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-14 22:21:14

Jag tycker att lacket inte är så speciellt i flaskan men att det på dej är snyggt! Åtminstone på fotot ser jag riktigt eleganta, rödguldiga skiftningar.

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-14 22:42:11

Inte min typ av färg, men OPI är grymt bra lack, så bra att jag precis beställt 2 st nämligen Tasmanian Devil Made me do it samt Koala Ber-y. Jag är också sugen på It´s TOE Tally summer samt Charged up Cherry alla från OPI. Visst är OPI bra lack SMINKAN. Härligt gemensamt lackintresse vi har! /Peter

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-14 22:49:06

Jag tycker att lacket i sig ser fint ut- jag som är mer varm skulle nog kunna tänka mej att ha det på naglarna.
Jag tycker inte att det ser så dumt ut på dej heller
Inte den ultimata färgen för dej, men inte heller opassande. Det kanske är därför du inte kan bestämma dej för vad du tycker om det. anl. bild: Det rosa drar ju åt kallt i sej medan det koppriga i varmt vilket också gör det svårt att avgöra.
Behåll det tills vidare och känn efter, för fult på dej är det inte! Det är som du säger- kul med omväxling :)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-14 23:49:11

I love it, I love it, I love it!!!Fast jag tycker faktiskt att den är riktigt snygg på dig med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 06:06:23

Badbomben! Färgen är verkligen speciell på nageln. Väldigt fin om man bortser från krocken med min rosa hud...

Peter! Ja, visst är OPI bra, men det finns många favoritmärken att välja bland. Zoyas lack är inte fy skam och även China Glaze har riktigt hög kvalitet. De du valt att beställa är jättefina! Jag älskar mitt Koala Bear-ry och min kollega har Toe-tally Summer och den är också jättefin!
Jag har också lite OPI på ingång, bland annat Peace baby, Can't you Sea och Got the Blues for Red!

Sanna! Det är just det, inte helt fel, inte helt rätt... Men jag är svag för kopparnyanser även om de inte klär mig. Har nyss skaffat Zoya Pru som också är kopprig. Måste prova den snart. Att bara ha samma färger i nagellackssamlingen är ju rätt värdelöst, egentligen. Så RFYT får stanna tillsvidare!

Glamqueen! Hm, ja, omplaceras det så är det ju i dina trygga händer! :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-15 09:12:16

Jag är ju helt såld på Ruble, och det gör väl sitt till för jag tycker du också passar jättebra i det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 09:26:55

Veronica! Ja, det är ju skönt att höra. Jag är ju svag för färgen... Men fasen vilken skillnad när man jämför med en färg som går ihop helt med mina egna färger. I och för sig låter jag inte sådant stoppa mig när det handlar om ögonskugga, så egentligen, varför bry sig? Man ska älska och bejaka alla färger!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-15 10:07:54

Ta nu detta på rätt sätt: Vid första anblicken tänkte jag "tantlack" men när jag tittade igen så tycker jag det är helt underbart. Jag tycker det helt klar är ett lack för dig:) Hoppas du inte tog illa upp hur jag beskrev färgen från början, kunde inte komma på någon annan beskrivning:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 18:06:38

Sminkajante! Jag vet precis vad du menar! Jag ser den lilla tanten framför mig nu! Silvervita lockar som legat på spolar, ljusblå kofta med matchande jumper, rullator och doft av talk! Jag gillar den sortens tanter! Och hallå, jag frågade vad ni tyckte! Om jag inte frågar vill jag inte ha en diss, men nu när jag ställer frågan får man tycka vad man vill. Så du behver inte ändra dig om du tycker tantlack. Eller du kankse, som jag, ser både tantlack och fint lack på samma gång. Jag gillar ju pekingeser som ju är tanthundar!;-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-16 10:54:57

Precis dom är ju gulliga också tanterna. Jo, jag gillar det så jag har inte ändrat mig pga grupptryck eller så.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-16 12:47:27

Sminkjante! Tant vill man ju bli vad det lider! :D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-17 09:17:58

Jag gillar också pekineser! Och ditt lack, jag tycker att det passar dig jättebra! Fast de gröna är finare på dig...för att inte tala om Goth!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 10:07:52

Rocketqueen! När jag föddes hade vi pekinges så jag är stenhårt präglad på dem! Enda småhunden jag kan tänka mig att äga själv.
Ja, det finns många lack som är finare på mig, men man vill ju byta lite ibland från ett tema till ett annat. Men jag är kluven, fortfarande.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-17 22:09:14

jag tycker absolut att du kan ha det, men visst finns det nagellack som du passar bättre i... jag har förresten fått mitt paket med CG ink lack nu, så ikväll ska jag testa flying dragon:) och poshe som överlack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 10:30:20

Emma! Jag har fortfarande inte fått mitt paket från 8ty8. Jag är skitsur. En månad har det tagit dem. Har mailat med Tom och han säger att de ska skicka, men inte f*n kommer det något paket.... Aaaaaargh! Jag vill ju ha mina Ink-lack!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-18 17:32:14

Oj, vad konstigt! Det tog iofs lång tid för mig också denna gång, men när jag mailade skickade de dagen efter... Måste vara nåt fuffens, förra gången skickade de samma dag som jag beställde... De är himla snygga iaf! Jag har flying dragon nu och den är grym! Har köpt blue sparrow med och så några andra lack också...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 12:33:20

Emma! Blue Sparrow och lying Dragon ligger i mitt paket också. Bara det kommer någon gång... Först var det stopp för han väntade på att få in ett restat lack, men nu skulle det ju skickats för länge sen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-19 17:07:14

Ja, så var dte för mig också. men det verkar ju konstigt att han inte fått iväg dem nu... dålig reklam för dem dessutom.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 18:45:28

Emma! Det kan ju sitta fast i tullen kanske?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-20 20:20:23

Jo så kan det ju vara. har du beställt mycket? jag är ganska säker på att mitt paket från EM har fastnat i tullen:( och det var jag ju iofs rätt säker på att det skulle göra, men kan inte de dumma tullmänniskorna skynda sig på lite, jag vill ju ha mitt smink!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-21 15:18:34

Emma! Det hade inte fastnat. Det kom idag. Väldigt buckligt och tufsigt, men inget skadat!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela