Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Who Are You Wearing

Publicerad 2008-04-30 06:24:24 i Naglar i blått,

image4574image4576
Det här är en blålila med mycket lilaton i sig. Det är laddat med små magentafärgade glitterkorn som ger det en rödton i vissa ljus och förhöjder det lila intrycket. Blurple är nog den mest korrekta benämningen på detta lack.
Det är välpigmenterat och täcker med ett lager. Det är också vansinnigt blankt och fint. Men av någon anledning fångar det inte mitt hjärta. Jag köpte ett som jag bytte bort på Pret-ty, sen fick jag ett i present, och nu känner jag att det är meningen att jag ska ha ett. Frågan är bara till vad? Kanske kommer det en dag då jag plötsligt inser hur ljuvligt det är, som med Glacier Bay Blues som jag inte tyckte om alls första dagen jag bar det men sen plötsligt ara tvärälskade. Vad säger ni? Är detta ett lack att älska? Väcker det bilder och associationer i era sinnen?

Som liten extra treat har jag försökt fånga skillnaden mellan denna och OPI Russian Navy på bild. Inte lätt, men de är väldigt olika. Russian Navy är betydligt mer Navy och den här är väldigt lilatonad. Försöket blev så här:

WAYW                         RN
Ni ser den tydliga skillanden, eller hur? Och ni kan ana lite av magentaskimret på WAYW också.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-30 10:03:03

Det här är ett nagellack jag nästan aldrig använder, eftersom den är så lik russian navy, men jag tycker att RN är snyggare... och i ärlighetens namn så tycker jag att inte att man ser någon skillnad om de inte direktbelyses. eller ja, kanske lite russian navy är ju snyggare som sagt...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-30 10:35:26

Jag tycker att det finns en ganska markant skillnad mellan RN och denna fina nyans. Jag blev genast förtjust! Tänker på riktigt dyra, importerade bilar och ryskt porslin:)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-04-30 10:46:10

Jag tycker nog mer om blålila nagellack än riktigt blåa. Detta var jättesnyggt! Hmm, nu vet jag inte alls vilka nagellack jag ska börja köpa, har inte råd med alla på en gång... :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-30 12:40:09

Jag blev helt till mig av förtjusning, vilken underbar färg.

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-04-30 14:21:23

jättesnygg färg!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-30 16:09:47

Jag tycker att det ser fint ut på dej.
Om jag skulle äga det (har tänkt köpa det flera gånger), så skulle jag ha hällt i lite, lagom mycket, rött för att få det mer lila :)
Då skulle det se bättre ut på mej, tror jag:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 17:51:28

Emma! Jag använder det inte heller särskilt ofta. Har inte riktigt sett charmen med det än...

Badbomben! Ja, den är fin, men den är som sagt inte min favorit. Har inte använt den sen jag fick den i present...

Sminkjante! Hade jag inte fått den i present hade du fått den av mig!

BbM! Tycker du? Ja, den är fin. Men intetsägande...

Sanna! Kanske det! Ja, vad som helst skulle nog kunna göra den bättre...

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-30 23:10:29

Visst ser man den lila tonen, snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela