Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mystic Peacock med Viva la Diva nr 70

Publicerad 2008-04-23 19:26:43 i Naglar - glitter för layering,

image4609image4610
Lite uppdaterade naglar kommer här! Jag var en sväng på stan och handlade smink till en kompis, Ika, och passade på att även shoppa lite till mig. Nagellack behövde jag, eller hur, så det blev tre sådana. Här är ett av dem. Det är Viva la Divas fantastiska turkosblå glitterlack som lagts i ett lager ovanpå Mystic Peacock som jag haft under dagen och som ni ser ett inlägg ner.
Jag gillar Viva la Diva för de är både prisvärda och har roliga grejer. Speciellt nagellacken uppskattar jag!

Så, från ett vuxet lack med ganska sober känsla transformerades dagens naglar till lekfulla diskonaglar!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-23 19:34:29

Det här glittriga gillar jag verkligen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-23 22:10:46

Smnkjante! Vad kul! Jag gillar också glitter!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-23 22:31:27

#70 är väldigt fint över yoga-ta get this blue också. Kunde knappt sluta kolla på naglarna när jag hade den kombon.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-23 22:33:40

Snyggt! Det där glitterlacket ger verkligen en party-touch på lacket! Jag gillar att ha det ovanpå ett vanligt svart lack, blir helt supernice så :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-23 23:43:14

Hehe, lekfulla diconaglar är också bra! Vad köpte du mer för nagellack? jag köpte också två nagellack sist jag var på stan... jag behöver också:) mina var från depend 109 och 114, de är riktigt snygga faktsikt, fast sen vet jag inte om jag kommer att använda dem, de är ju så små och jag tror att kvaliten är sådär...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 05:48:06

Emelie! Jag kan tänka mig det! Det ser ut att kunna förhöja det mesta!

Ika!Ja, det glittrar otroligt vackert! Tack fr att du fick mig till den nagelackshyllan! ;-)

Emma! Det blev ett i guldglitter och så ett blågrönt från Star Gazer! Jag har ett Dependlack i grönt, men det har jag nog inte testat än...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-24 10:14:30

Dey är nog samma som jag har... Den har varit med NOTD-bloggen och ser jättefin ut, men jag har inte orkat testa den för hon använde fyra lager lack... Jag har två likadana nu, hade ett innan och så köpte jag ett till likadant, eftersom jag har använt det så mkt:) nä vars, men det var halva priset så jag kunde inte låta bli ... ska ge bort det tänkte jag. du kan ju kolla om du har det, för annars får du det gärna... 109 heter det gröna.

Hmm vad är star gazer för märke?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-04-24 14:50:54

Oj så snyggt :o)
Älskar färgen och glitter är alltid kul!!
Gillar också Viva La Diva, roligt sortiment till bra pris.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 17:28:20

Emma! Ja, det har varit med i NOTD-bloggen, det minns jag också. Jag hade precis köpt mitt då och blev lite avskräckt. Vem orkar sitta och lacka med fyra lager lack? Men man kan ju lägga det ovanpå ett annat grönt. Har bara inte tagit tag i det än. Och nu har jag ju blå vecka! :D

Star Gazer är ett teatersminkmärke. Har inte provat deras nagellack innan så det ska bli spännande!

Linda! Ja, de har en del pärlor, Viva la Diva! Och glitter kan man aldrig få för mycket av!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-24 17:32:21

Ja så känner jag också... fast för dig är det väl ingen match, fyra lager färgat lack per kväll är väl under genomsnitt hemma hos dig;) Tror att jag också tänkte ha det att lägga ovanpå annat lack, fast jag kollade på bilderna häromdagen och då blev jag lite sugen på att ha dte ensamt, trots fyra lager... det är en himla fin färg!

Okej. det ska bli kul att höra ett utlåtande...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-25 09:55:08

Emma! Hur många färgbyten tror du mig om
egentligen? :D Okej, nu under blåveckan har jag bytt två gånger på en dag, det kan jag erkänna, men i normala fall så är det max en omgång per dag, och då blir det två lager! ;-)
Visstär det en fin färg. Jag är lite sugen på grönt igen nu, men jag ska hålla mig till efter helgen. Vill ha de gröna jag inte hade under gröna veckan...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela