Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Travelling Minstrel

Publicerad 2008-04-05 15:18:16 i Naglar, vampy,


Ett vackert lilarött lack med krämfinish. Som alla Misa-lack är det rinnigt när man tar upp penseln. När man är van vid China Glazelack blir man lika överraskad varje gång av den lätta konsistensen. Men lacket sprider sig jämnt över nageln och går att precisionsapplicera trots att det är så rinnigt.
Ett lager räcker för att få det här lacket helt täckande, men på bilden har jag två lager.
I flaskan ser lacket ut som att det skulle finnas en duochromeeffekt i det eller möjligen lilarosa skimmer. På nageln syns inget av det. Det blir ett väldigt vuxet rödlila utan skimmer eller andra effekter. Bara kräm. Nu lät jag besviken och det är jag verkligen inte. Tvärtom! Jag har just nu en krämlacksperiod och blev faktiskt positivt överraskad av det här lacket. Även om bilderna ovan är tagna i dagsljus inomhus så ser man inte riktigt färgens exakta nyans. Det är lite ljusare. Mer plommon än aubergine, om ni förstår hur jag menar. Det är så pass mycket rött i det att det inte drar åt brunt. Sobert, sofistikerat och snyggt! I alla fall i min mening. Ett lack som år mig att föreställa mig en kvinna i karriären, ambitiös och ganska klassiskt klädd i dräkt men med en femininitet som inte är gullig eller romantiserad utan mer som 80-talets power kvinna. Kapabel. Självmedveten. Sexig.
Ja, det var mina tankar kring det här lacket. Andra kan säkert få helt andra associationer. Berätta gärna i kommentarerna!

Just nu testar jag två olika underlack med det här nagellacket över, så ni kommer få se det snart igen!

Kommentarer

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-04-05 18:17:20

Åh, vilken härlig färg! Du passar bra i det :)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-05 18:38:41

Håller med dig, det är nog en kunnig kvinnas lack det här. Nån som sysslar med aktier eller gör urbana inredningar i loftbostäder? Nätt är det.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-05 19:35:28

Jeeeebus vilka snygga naglar du har! Vad är hemligheten?!! Och du passar jättebra i färgen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-06 08:52:01

Johanna! Ja, det är en snygg färg. Jag är riktigt nöjd!

Badbomben! Japp! Tror jag med! Jag känner mig lite smartare i det! Lite vuxnare, om du förstår, fast inte äldre!

Veronica! Hemligheten är ingen hemlighet. Nagelstärkande underlack från OPI!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-06 12:02:46

Snyggt färg! Jag gillar verkligen Misa- det är kul att det märket börjar lyftas fram mer tycker jag:)
Och dina naglar ser jättefina ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-06 16:51:44

Sanna! Det är ett tvärsnyggt lack till min hudton! I'm in love! Men fyra dagar räckte rätt bra. Nu ska vi se vad jag hittar på härnäst...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela