Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer blått med inspiration från trädgården

Publicerad 2008-04-27 18:59:35 i Sminkans EotD,

image4709image4712
Våren och försommaren bjuder ju på så många blå toner. Det är inte underligt att man blir sugen på blå färger då. Den här helgen har jag njutit av de sista pärlhyacinterna och de första fruktträdens blomning Här är det plommonblom ni ser mot en blå himmel. Här kommer en blå make up med inspiration från trädgården.
image4713
Dignity från Face är bas för skuggorna. Ovanpå den ligger först en turkosblå eyedust från H&M. Den är också svept under ögat. Därefter har jag tagit en blå ögonskugga från Deborah och lagt i globlinjen. Innanför fransarna och längs nedre fransraden ligger Petrol Green och Indigo, båda kajalpennor från isaDora, blandade med varandra. Längs vre franslinjen har jag Cobolt, en Smudge Pot från Stila. Som highlighter använde jag Foam från MAD Minerals och så är det mascara Masterpiece Max och HM brynskugga.

Kommentarer

Postat av: Ilona
Publicerad 2008-04-27 19:03:05

Aah jag älskar verkligen din blogg :) Man får så mycket inspiration! Funderar på om du har några favorit-tutorials eller om du hade lust att göra någon ny tutorial! Så sugen på att hitta på något nytt i sminkväg men har ingen ide om vad. Gärna något somrigt med olika färger som tex din visningsbild här på bloggen! Ha det fint!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-27 19:53:09

Underbart! Fick också sminkvibbar på landet, så fina blåa nyanser överallt, blåsippor, hyacinter och små liljor. Inspirerande inlägg, tack för den!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-27 20:06:49

Ilona! Vad roligt att du gillar bloggen! Just nu orkar jag inte göra någon tutorial. Jag vill ha badrummet i ordning först. Det är så provisoriskt allting just nu. Men jag rekomenderar dig en titt på några trevliga inspirationsvideor. Jag samlade mina favoriter för ett tag sedan under rubriken "lite inspiration från YouTube" och de ligger under kategorin Allmänt. Annars finns alltid Pret-ty och forumet. Där kan du bland annat hitta en inspirationstråd under Smink-tavlan.
Sen är det inte omöjligt att jag gör en tutorial med mycket färg i framtiden!

Badbomben! Ja, man blev ju helt lycklig och tokkreativ av alla färger som exploderar omkring en! Har två till på lut, men sparar dem lite. eotd. alltså... Hihihihi! :D

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-27 21:32:16

Åh vilken härlig blåklints-färg...underbar!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-04-27 21:55:02

Oj så vacker make up och ljuvliga trädgårsbilder :o)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-04-27 22:06:43

Vad fint och imorrn ska jag köra med min blåa Freshwater (nya MAC älskling)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 06:12:52

ItM! Ja, blått kan vara riktigt härligt!

Linda! Tack! Kul att höra!

Aila! Ja, blått är en härlig färg! Låter snyggt med Freshwater!

Postat av: Pernilla
Publicerad 2008-04-28 13:12:46

Sååå himla snyggt=)
Man blir verkligen glad av blå makeup!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-28 13:33:23

Jag sjunger en låt:
*blå, blå är kärleken. Blå är den färg som kärleken ger. Blå, blå...*
Jättefint! och vilka härliga trädgårdsbilder!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-28 17:29:57

Superhärlig blå sminkning, och vilka fina bilder! Det är tydligen inte bara cobolt från MAD som är snygg, cobolt från stila verkar också vara en pärla...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 18:46:26

Pernilla! Ja, det blir man! Blått är en ärligt uppfriskande färg!

Sanna! Tack! Ja, det är fantastiskt ute i trädgården just nu och man blir så inspirerad!

Emma! Tack! Ja, Cobolt från Stila är verklgen jättevacker! Och lättanvänd som alla gel-eyeliners!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-04-28 19:33:01

Åh vad snyggt du lagt maken med många vackra nyanser av blått.Kul att du fångat på bild vad som inspirerade dig och sen få se resultatet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 19:49:26

Leonie! Ja, jag tyckte själv det blev fint!! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela