Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal Jet Set 335 nagellack i grönt

Publicerad 2008-04-08 07:55:08 i Naglar i grönt,

image4301image4302
God morgon allihop! Nageltemaveckan fortsätter här hos mig och de gröna nagellackens parad likaså.
Dagens gröna lack har kanske varit med förr här på bloggen. Det är en favorit från mitten på 90-talet. Jag använde ofta det här lacket då och har sparat det som en liten klenod, vilket den är! Färgen är varmt grön med guldskimmer, en starkare grön är t.ex OPI At your Qubec and Call. Den har samma färg som marken i en mossklädd glänta när solen skiner över en granskog. Ljuvligt skogsromantisk! Här finns den trygga skogen, den ljusa, soliga gläntans skog. Inga troll gömmer sig i den här flaskan av grönt. Ett lager täcker väl och det är ett snabbtorkande lack. Nu är det tio år gammalt, kanske mer, och det blir lätt lite bubbligt och tjockt. Jag ska köpa lite förtunning till det. Jag tar hellre två lager av tunnare lack som inte bubblar än får problem vid appliceringen. Färgen är dock så vacker att jag inte kan skiljas från det! Visst är det vackert! Och det funkar rätt bra mot mina rosa fingrar, trots det myckna guldet och den varma tonen. Fast lite grisskär blir jag ju förstås...

Det här är en färg jag gärna skulle se i produktion igen. Jag har inte hittat någonting som riktigt liknar detta i färgen bland dagens nagellack. Har ni några tips på liknande färger får ni gärna lämna dem i kommentarerna. Än så länge har jag kvar av det här, men det kommer ju inte räcka i tio år till, om vi säger så...
Just ja, kanske ska nämna något om kvaliteten. Det här var i den första generationen snabbtorkande lack och den har lite barnsjukdomar. Det håller inte hur bra som helst. 3 dagar är nog den längsta tid jag kunnat ha det utan att lacka om. Jag har inte haft det så mycket nu på sista tiden så det är möjligt att det håller längre med riktigt bra över- och underlack. För min del har det aldrig spelat någon roll att det gärna flagar efter ett par dagar då jag alltid tröttnar fort och vill byta färg. Cirkulation på nagellacken, det är min melodi!

Och här kan ni se ett tidigare inlägg om det här lacket med lite fler och bättre bilder.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-08 08:06:37

Riktigt snygg färg. Synd att lacket inte går att få tag på:)

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-04-08 08:17:44

Å vad snyggt:) Kul med ett tema:) Ha en bra dag!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-08 08:58:21

Å det är sååå snyggt! jag dör- sen återuppstår jag
Har du testat ett lager electric eel över svart?

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-08 12:32:32

Nagellacksutbudet var mycket bättre här i Sverige förr. Nu hittar man bara samma nyans hos alla märkena. Tråkigt!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-08 15:59:18

Åh, den gillade jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-08 17:55:05

Sminkjante! ja, det är synd att det inte finns längre. Tror tiden skulle vara mogen för en återlansering!

Kristina! Ja, teman är alltid lite kul!

Sanna! Visst är det snyggt! Och nej, jag har länge tänkt testa Electric Eel över svart men det blir aldrig av. Kanske nu under temaveckan, vem vet?

Emelie! Visst är det så! Konstigt egentligen... Men det är samma överallt nu.

Mia! Vad kul! Jag gillar den också.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-11 08:51:42

Den är fantastisk! Verkligen mossgrön på skimmer-i-skogsglänta-sättet! Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-11 17:11:35

RQ! Det här är nog en grön som skulle klä dig mer än t.ex blåtonade Suvi.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela