Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kavalkad i april

Publicerad 2008-04-30 18:00:44 i Kavalkad,

Idag blev det två kavalkader på en gång, både blå nagellack och månadens eotd. Tanken var väl inte att de skulle komma i klump så här, men vad gör man? Valborgsmässoafton är det ju ikväll så ni sitter knappast framför datorn, men om ni gör det så får ni gärna välja månadens favorit och kasta en blick på naglarna med i inlägget under. Eotd:n längst ner i hörnet är ännu opublicerad, men den hör till den här månaden. Själva inlägget kommer dock i maj. Hinner inte med mig själv längre... 




Kommentarer

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-04-30 18:37:41

Hej, nu var det länge sen jag kommenterade igen. Känner mig lite taskig för det, men nu är jag tillbaka! :-D Jag tänkte att det bästa var att kommentera detta inlägg, och sedan kommentera frammåt från idag. Dock vet jag inte om jag kommer att kommentera varenda dag, även om jag verkligen AVGUDAR det du gör!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-30 18:54:42

Jag har en STOOR favvis i den svarta med fuchsiahighlighter...:) Right up my alley!!!

Postat av: Milla
Publicerad 2008-04-30 19:13:31

Skojar du? Tror du man kan välja EN favorit?
:)
Den andra i undre raden kanske...

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-30 19:33:38

Åh, första på 3:e raden. Fast 3:e på första raden är också en favorit ... äh, vad tusan: ALLA är ju tokfina!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-04-30 20:39:48

japp, lika svårt som vanligt: oranga är nog ändå favoriten, tätt följd av Agnetha på första raden, påskliljan på sista raden och turkos-mörkgröna på andra raden..

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-30 20:49:14

Härliga färger överallt!!! Men som vanligt står några ut aningen mer: Nr 1 på alla rader, nr 3 på första raden, nr 3 på sista raden! Ursnyggt! Och jag läser din blogg dagligen även om jag tyvärr inte hinner kommentera lika ofta längre...

Postat av: MLY
Publicerad 2008-04-30 20:52:07

Vilken tur för mig att jag sitter hemma ikväll, nu har jag ju en massa ögongodis att gå igenom!
Har redan funnit några favoriter.
Nummer 1 , 3 & 4 på tredje raden och dina två tulpaninspirerade makeuper ( som jag för övrigt har glömt att kommentera innan) Helt fantastiska allihopa!

Ha en fin kväll, vad du nu hittar på ikväll Sminkan!

Postat av: Mimmi [aska]
Publicerad 2008-04-30 20:53:55

Lätt: de yttersta på tredje raden, de mittersta på sista raden.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-04-30 21:07:44

Mittersta raden, längst till vänster; den cerisa! Såååå läcker! Och ja jag sitter framför datorn ikväll med, fast med en margarita i handen! ;0)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-30 21:13:39

Okej... den cerise-svarta sotningen, den gröna ovanför, den svart-orange sotningen och den färgglada med tulpaninspiration, det är mina favoriter denna månad... personlig favorit?

Postat av: leonie
Publicerad 2008-04-30 21:20:21

Åh vad jag älskar dessa kavalkader,jag har sagt det förr och säger det igen - du sprider verkligen färgglädje! Favoriterna denna månad är den svartorangea (som ju är en variant på min storfavorit sedan tidigare),fjärde raden 3:e från vänster, de två i mitten längst ned.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-30 21:56:42

Jag har många favoriter så här kommer dom:
Nr 3 på rad 1
Nr 1 och 3 på rad 3
Nr 2 två rad 4
Nr 2 och 4 på rad 5
:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-30 22:45:57

Ohh vad snyggt! Jag tycker nog allt att rad 1 längst till höger och rad 3 längst till höger är snyggast! Men alla är helt underbara men det vet du säkert ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 09:14:48

Myggan! Inte ska du känna dig taskig! Du måste inte kommentera om du inte vill. Jag är jättedålig på att kommentera själv och skulle inte drömma om att ställa några sådana krav på andra. Det är alltid roligt att se din signatur, men du ska inte känna det som ett tvång. Skriv när du hinner och vill! :-)

ItM! Ja, den Barry M-dusten är grym!

Milla! Ja, lite färgglädje är aldrig fel! :D

Sara! Helt OT men igår när jag skulle gå och lägga mig satt en spindel på min sovrumsvägg... Har inte hämtat mig helt än.
Tillbaka till ämnet: Jag gillar nog den blå Agnethan jag med. Den belv lyckad!

GQ! Den i orange-svarta är min stora favorit! Agnetha och "påskliljan" gillar jag också. Vi är helt överens med andra ord!

Veronica! Vad alla har dåligt samvete för bristande kommentering. Det är ju snart sommar och bloggandet kommer gå på sparlåga. Annat blir viktigare och måste få ta tid. Känn inte att det är ett måste att skriva kommentarer. Livet har så många måsten ändå. Njut av våren och trädgården istället! ;D

MLY! Tulpanerna blev fina, faktiskt! Och vad trevligt att fler än jag var hemma en kväll som denna. Jag läste en deckare. Otroligt oavancerat!

Mimmi! Tulpanerna för dig med, om jag förstår dig rätt! Kul! Jätteroligt att de fått så bra feedback!

Santa C! Många gillar den cerisa. Och en drink vid datorn låter inte helt fel!

Emma! Ska jag välja bara en är det den orange-svarta sotningen. Den känns perfekt! Sen gillar jag Agnetha på översta raden och den vita-guldiga som GQ döpt till "påskliljan" fast det var tulpaner. Passande namn ändå, tycker jag!

Leonie! Ja, vi är rätt överens du och jag! Kul! Och den med glitterlinern är ju faktiskt söt!

Badbomben! Du gillar alltså den opublicerade! Kul! Den ska publiceras nu! Jag har inte hunnit med riktigt.

Mia! Du har bra smak! Den i orange gillar jag själv väldigt mycket!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-01 10:08:19

Jag tänker vara hård mot mig själv och bara välja en, det är jätte svårt. Jag blev helt tagen av den första tulpan inspirerande makeupen och det är min favorit denna månaden.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 10:13:54

Sminkjante! Kul! JAg tycker den blev bra jag med, men min favorit, om jag bara får en, är den orange-svarta!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-01 10:48:48

Otroligt många snygga!
Men för första gången känns det verkligen som jag har en solklar favorit- där både form och applicering etc var fantastisk:
Den andra på sista raden!
Tulpansminkningen är klockren!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-05-01 10:55:06

Så gott som omöjligt att välja en favorit,tycker att alla sminkningarna är fantastiska. Men om jag ska välja en make som jag tyckte extra mycket om, så får det nog bli City Jungle. Samtidigt som den är väldigt intensiv och dramatisk så ser den stillsam och rogivande ut. Svårt att förklara, men man blir på gott humör av att titta på den!:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-05-01 11:47:07

Sanna! Jag visste att du skulle välja den! ;-)

Suz! Vad roligt! City Jungle förtjänar att vara någons favorit för den fick så fin mintig ton, tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 11:50:19

Och som vanligt glömmer jag att jag måste skriva in mitt namn när jag lånar dator...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-01 16:26:22

Åh Sminkan, du är bäst. Du är helt fantastisk! Tack för att du orkar! Mina favoriter:

Den knallrosa!
Tulpaninspirationerna på raden längst ner
Den mörkgröna med Teal

Sååå schysst att få se alla under månaden! Visst är det kul när man kan jämföra och tänka tillbaka.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 16:33:47

RQ! Tack för att du uppskattar min nit! ;D
Många verkar gilla tulpanerna och den knallrosa. Det är så roligt att se vad ni hittat för favoriter. Och det är alltid de mest färgstarka som "vinner"! Något att ta lärdom av för oss alla tror jag. Färg gör en glad! Men man vill inte alltid vara färgglad ändå...

Postat av: Astoria
Publicerad 2008-05-02 15:00:23

Nummer 9 gillar jag, härlig färg!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-02 16:04:20

Astoria! Mångas favorit vad det verkar!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-05-04 11:41:00

1:a på 3:e raden!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela