Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Jessica Midnight Moonlight

Publicerad 2008-04-26 17:17:09 i Naglar i blått,

image4655image4656
Ett lättmålat lack från Jessica är Midnight Moonlight. Det är en kungsblå färg, klar i tonen men med djup. Vacker, tycker jag. Lacket är späckat med små skimmerpartiklar som ger det glans och djup. Lacket är högblankt även utan överlack, som här på bliderna. På bilden är det endast ett lager av färgen. Den är högpigmenterad, med andra ord, då ett lager ger samma färg som i flaskan och total täckning.

Visst är det en fantastisk färg! Jag beställde lacket från Beverly Beaute när jag beställde lite Zoyalack därifrån, och det är mitt första lack av märket Jessica. En positiv upplevelse så här långt! Helt klart en konkurent till OPI Bue my Mind och yoga-ta get this Blue. Har ni använt lack från Jessica och vad tycker ni om dem i så fall? Nyfiken på era erfarenheter!

Kommentarer

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-26 18:10:12

Den ser fantastisk ut på dej!
Jag har inte provat Jessica själv, men har läst bra kommentarer om det. Skulle gärna vilja få tag på Jessica's Green With Envy :)

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-26 20:17:53

Så j... LÄCKERT Sminkan!! I love this nailpolish.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-27 07:07:01

Verkligen en kanon fin färg. Jag sitter och försöker välja lack från Beverly Beauty, men kan inte bestämma mig. Måste ju bara ha Yasmeen, men sedan då? Får ta en närmre titt på Jessica lacken.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-27 08:25:52

Sanna! Ja, jag tror att även jag ska leta efter det. Jag kan tänka mig även några andra blå lack från Jessica. Vi får se...

Peter! Visst är det trevligt!

Sminkjante! Du missar väl inte Zoya Irene? Den är ju så vacker!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-27 13:07:48

Tack för tipset. Ska kollain Irene också:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-28 20:15:41

Snygg färg! Vad kul att du har köpt ett jessica-lack! Jag har faktsikt funderat på att göra som du och beställa ett ihop med zoyalacken... När det dessutom fick ett så fint utlåtande så kan jag nog inte låta bli:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 21:55:28

Emma! Jag är nog mogen för att prova fler Jessicor.
Du Emma, ska jag betala dig för MAC-pigmentet nu? Om du beställt så har du ju faktiskt betalat. jag har bara glömt bort det. F'låt...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-28 22:21:36

Ja jag ska kolla lite om jag hittar några fina... De har ju samma frakt oavsett hur många man beställer och det är ju inom EU, så man behöver ju inte tänka på tullen:)
det ska du verkligen inte! Jag har ju fått flera skuggor av dig och de kostar ju nästan inget hos the body needs. Jag beställde i lördags ... hoppas att det går fort, för jag har beställt några som jag är väldigt nyfiken på, de hade väldigt många nya färger...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 07:10:32

Emma! Jag har ju råd att betala den lilla summan. Men du gör som du vill. :D
Har inte tänkt på frakten hos Beverly. Då blir det ju mer örtjänst ju fler man köper! Ska nog göra en beställning där snart igen. Men lacken är ju lite dyrare än på H2T...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-29 09:14:55

Hehe, det har jag också:)
ja precis. jag tror att frakten ligger på 6 pund och det är ju ganska mkt, så en tre fyra lack måste man ju nästan beställa för att det ska bli ett skapligt styckpris... Jo de är ju dte tyvärr. det som irriterar mig är att China glaze och OPI och de märkena är så dyra, för annars hade jag nog beställt lite kompletteringslack, men nu känns det för oekonomiskt... blir bara zoya och kanske nåt från jessica...

Postat av: M
Publicerad 2008-11-06 21:06:55

Hej Tjejer, ni vet väl att ni kan köpa Jessicas lacker i Sverige också?

I Helsingborg finns ett ställe som har säkert 200m2 med bara nagelgrejer...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela