Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Greenland Body Butter med mandel

Publicerad 2008-04-15 18:48:09 i Hud och hand,

image4409
En body butter med en härlig doft, fräsch och lätt med en liten anstrykning av citrus, inte alls mandel. En klockren favorit vad gäller doft! Krämen i sig är ganska hård. Den går snabbt in i huden och lämnar en len känsla och en mycket god, men svag och diskret, doft. Jag har använt den här varje dag i två veckor och inte fått några problem av den. Huden känns len efter applicering och fram till nästa bad eller dusch, men då måste man ösa på massor av den igen. det är inte världens drygaste produkt, sannolikt för att den så snabbt sjunker in i huden. Man får ösa på för att huden ska bli mättad, liksom. Den är alltså slut nu... Men jag gillade den så pass att jag kan tänka mig att köpa en ny burk.
Doften är det största pluset! Och den är inte jättedyr heller. Jag köpte min på eleven.se och den kostade 120 kronor där, vilket är ett helt okej pris för det man får, tycker jag. Jag är efter den här testomgången sugen på fler av Greenlands produkter och kommer säkert skaffa både denna och andra av deras kroppskrämer.
Det här är en produkt jag varmt rekomenderar! Speciellt till er som inte kan ha parfym av olika anledningar. Den är inte så stark i doften men den doftar länge på huden. Mina sängkläder och mina tröjor som jag haft under den här tiden har också en svag, men omisskänlig doft. Absolut inte störande, bara härlig!

Uppdatering! Om någon är intresserad av dessa produkter så finns de på Lindex, Åhléns och ICA Maxi och säkert många fler ställen billigare än hos Eleven. Jag tycker det var värt att betala 120 kronor för en burk, så då kan ni absolut unna er denna om ni hittar den billigare någonstans!

Kommentarer

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-04-15 19:01:00

yum yum:)

Postat av: motownjunk
Publicerad 2008-04-15 20:04:56

Finns inte Greenland på Lindex? Har för mig att jag sett det där..

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-04-15 20:26:15

Åh, jag har samma doft fast som massageolja. Love it! Bästa oljan någonsin, måste köpa mer.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-15 20:34:28

Mmmmmm va härligt....oh ibland önskade jag att jag inte var parfymallergiker, här hemma är det endast oparfymerade body lotions som gäller....damn!!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-15 21:16:25

Jag har sett Greenland på Åhlens här i Borås också :)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-15 21:23:17

sluuuuta! Nub lev jag sugen på rostade mandlar :D

Postat av: Pgirl
Publicerad 2008-04-15 21:57:06

Jag har sett Greenland på ica maxi, betydligt billigare än eleven.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 21:58:48

BbM! Ja, den är mumsig!

Motownjunk! Det är möjligt att det finns på Lindex. Bara bra för dem som inte internetshoppar om den gör det!

Mimmi! Ja, den doftar härligt! Har skaffat den som innehåller Green apple också, och de doftar faktiskt väldigt lika. Härlig, fräsch doft!

IntheMake! Jag förstår. Fy, vad tråkigt. Man vill ju frossa i väldoft ibland.

Mia! Vad bra! Då finns den lättillgänglig! Jag handlar så sällan på Åhléns så jag missar sådana saker.

Rouaa! Jag med! Nej, förresten, jag har ont i halsen så jag vill inte ha någonting...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-15 22:07:18

Pgirl! Tack för tipset! Tydligen finns ett ICA Maxi när mitt jobb, men jag har inte varit där. Kanske blir en sporre att besöka dem nu! ;-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-04-15 22:30:14

Ja, de finns hos bl a Lindex. Det såg jag efter att ha släpat hem ett bodybutter från Tyskland i tron att det var nåt nytt... har inte hunnit testa ännu dock för jag har så många kroppskrämer just nu.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-16 06:17:03

Ninni! Jag är ju en extrem budget-typ när det gäller vissa saker, som hudvård t.ex. Nästan allt jag har är billigt och otrendigt. Jag gillar Greenland och kan man få tag på det billigare är det ju bra!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-04-17 10:43:02

Visst är doften underbar?! Fullkomligt älskar den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela