Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Goth från Orly

Publicerad 2008-04-17 08:42:24 i Naglar i svart, grått, silver,


image4087
Mer nagellack på bloggen kommer här! Det här är en gammal notd från i påskas men jag har inte hunnit publicera den förrän nu. Kanske är bra att man bli förkyld med täta mellanrum så gamla poster komer med!
Nagellacket Goth från Orly har jag bytt till mig från Fåfängan som inte gillade det på sina naglar. Jag är stormförtjust! Nagellacket är svart med ganska stora silverglitter i. Jag tycker att det i vissa ljus får en liten grönglans i det svarta. Väldigt spännande och mystiskt. Den lilla grönglansen får mig verkligen att tänka på nattliga vandringar över kyrkgårdar eller i fuktdrypande källare i H.P. Lovecrafts noveller! Annars är det ett blanksvart lack som verkligen är täckande och dessutom hållbart. Det räcker med ett lager för att få en kolsvart nagel med silverstjärnor strösslade med generösa intervall. På bilderna har jag dock två lager, men det hade inte behövts. Tre dagar satt det utan påfyllning av lack eller ens överlack. Jag hade en OPI-bas under och China Glaze Fast Forward som överlack.  

Jag kan ju säga att jag älskar lacket även för namnet. Jag var en svartrocksbrud som ung, är det kanske fortfarande, min andra identitet efter punken...  Jag har fortfarande fullt sjå med att stävja min vampyrromantik, morbida kyrkogårdsvandringar och min faiblesse för långa, svepande kjolar i krossad sammet. För att inte tala om all spets som bor i mina garderober. Goth passar perfekt in där. Den kan bo mellan mitt vita fetsmink från Kryolan och min gamla valkyriakorsett.

Det roliga är att min mamma tycker det är jättesnyggt. Inte bra om man vill ses som lite alternativ kanske. Men jag antar att det kan vara något för oss 35-åringar som inte riktigt kan släppa taget om vår gamla subkultur men ändå vill vara lite vuxna och sofistikerade? 

Kommentarer

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-17 09:05:35

/W\ äsch!! Vuxen kan nån annan få vara hahaha nää skämt å sido...det är väl härligt att få tillgodose sitt undermedvetna ;) Jättefint lack...my cup of tea :))

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-17 09:15:19

Så läckert, det här tycker jag är ett av de lack som passar dig absolut bäst! Jag ser absinthgrönglansen!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-17 09:20:54

And you probably know what I think!? :)
Jag har faktiskt ett svart med silverglitter från wet'n'wild- haft det i många år men det funkar än:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-17 09:50:00

Ah, nej sluta nu. Jag som hållit mig ifrån att köpa nagellack. Nu finns två med på lista som jag vill ha. Kanon snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 10:05:14

IntheMake! Haha! Ja, jag har svårt att se mig själv som vuxen. Men det kanske kommer? Jag förstod nästan att du skulle gilla det. Du ser ut att ha samma typ av smak som jag när man ser dina sminkningar...

Rocketqueen! Japp, jag ser också absinthglansen! Men min absinth är slut. Måste åka till Prag snart! ;-)

Sanna! Svart och silver är alltid en vinnare! Jag har några nu, jag med. Misa Wishing on a star och detta. Orlys är häftigare. Både svartare och med större glitter i! I like!

Sminkjante! Du vet att jag gör det här bara för att du ska sjunka ner i nagellacksträsket, eller hur? det är mitt enda motiv för att posta dessa bilder! ;D
Nej, skämt åtsido, nagellack är roligt och jag kommer fortsätta frestamed mina dyrgripar! :D

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-17 11:13:12

Jaa jag minns när jag som tonåring köpte mitt första svarta nagellack..det var tider, men det funkar ju fortfarande..tjusigt..

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-17 11:28:03

Verkligen ett cthulhu-lack, åh, vill ha! Jag gillar många slags kläder och smycken men hjärtat slår ofta i snabbare takt vid litet gothinspireade ting:) Då är det precis den viktorianska gothstilen som tilltalar mig mest, underbart att se nån uppklädd i korsett och lång svepande kjol. Nu ska ja ta och börja använda min långa, svarta sammetskjol. (jag skulle bara berömma lacket men sen blev det en roman:D)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 11:40:50

Sara! Jag har ju inte haft svart lack sedan mitten på 80-talet innan jag skaffade Wishing on a Star från Misa, och fick det här. Trodde jag skulle känna mig fel i det, men det gör jag inte. Det känns rätt. ;-)

Badbomben! Ja, visst är det tjusigt! Jag gillar också den stilen. Sen är ju inte jag så viktoriansk vare sig till sätt eller stil. Men jag har långa sammetskjolar.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-17 15:21:07

Jo, kjolarna är poppis men annars behöver man inte vara viktoriansk:D Annars också är det roligare att inte sätta nån viss stämpel på sin stil utan klä sig i rosa när det känns så och i nitarmaband när den mooden slår på. Eller fast i tokgult.
psst: på tal om orly, blev så sugen på into the blue när jag såg den i Eve. Har du testat den?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 15:43:34

Badbomben! Nja, tokgult vet jag inte om det någonsin blir på mig... Jag försöker matcha mina kater och håller mig till deras färg, svart! :D
Nej, jag har andra färger också. Men sparsamt. PÅ landet blir det dock det som är praktiskt oavsett färg! Viktorianskt är fint, menade inget annat. Älskar en blus jag har med hög krage och vackra knappar. Den med lång, svart kjol och knäppkängor är aldeles bedårande fint!
Orlys Into the Blue har jag inte provat. Jag har rätt begränsad erfarenhet av Orly. Jag har denna och Close your eyes. Har för mig att jag beställt Heartbreaker, men vet inte om jag klickade på "confirm" eller beslöt lugna mig lite...

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-17 15:50:43

Okej, nyansen på into the blue var så knallakvamarin eller nåt sånt, sommarsvalt! Om jag skulle försöka matcha mig med våra katter (eller de bor hos M&P på landet) så skulle jag vara svart-brunrandig:D katter är det gulligaste som finns!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-17 16:18:28

Badbomben! Knallakvamarinblå låter fint! Brun och svartrandig också! ;-) Alla mina katter är svarta, faktiskt. Lite lustigt för det är inte med flit det blivit så. Och visst är katter det bästa som finns!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-17 16:30:09

(Nu ska jag sluta kommentera här men jag bara rättar mig själv, lacket hette it's up to blue:D) h. En glömsk badbomb)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-17 17:33:16

Jisses!! Hur kunde jag gissa att det passade dig?;-)
Vad skönt att du är nöjd!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 10:27:13

Badbomben! Du ska inte alls sluta kommentera här, eller, klart du får, men det är ju roligt med långa diskussioner som vindlar iväg! Jag älskar det!

Fåfängan! Det är nog inte svårt att gissa att det där är ett lack för mig! Är jätteglad över det! Tack!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-18 18:48:27

Ok, jag fortsätter bomba då jag en gång skriftligen fick tillstånd att sminkspamma:D

http://www.orlybeauty.com/hot_stuff.php
checka in den lilla skimrande godbiten, den fjärde från vänster, jag tycker att den skulle bosätta sig riktigt väl hemma hos mig. Gillar du den?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 12:30:26

Badbomben! Får inte upp länken nu, men försöker igen senare. Verkar vara fel på sidan.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-19 17:21:49

så fint! Jag har aldrig varit goth, emn jag gillar svarta nagellack för det! fast inte lika mycket som jag gillar nästan svarta nagellack... Men jag är verkligen a sucker for vampyrromantik! Jag hade laddat upp för att gå och se Låt den rätte komma in i helgen och jag är väldigt irriterad för att premiären sköts upp:( Förretsen tycker jag att det är kul att din mamma gillar dina gothgrejer!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-19 18:44:50

Emma! Jag älskade boken så jag är lite nervös för filmen... Hoppas den är bra.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-19 19:16:59

mmm, jag känner likadant. av trailern att döma tycker jag faktsikt att den verkar helt okej. om man nu kan dra några slutsatser utav en trailer... sen släpper han ju en ny bok snart också, ifall filmen är skit kan man ju se fram mot det:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-20 09:14:49

Emma! Ja, man får göra det! Det kan man ju oavsett! Jag gillar verkligen hans böcker så det ser jag definitivt fram emot!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-20 20:26:06

Ja, han är fenomenal, så den ska jag definitivt lägga beslag på...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela