Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Facefinity

Publicerad 2008-04-27 08:23:11 i ,

image4646
Världens bästa foundation! Facefinity kompaktfoundation från Max Factor!
Det här är den foundation jag hållit mig till längst tid av alla. Jag började med den för säkert åtta-tio år sedan, när den kom ut på marknaden, och jag har inte varit utan den en dag sedan dess! Okej, jag använder den inte varje dag, men jag har alltid minst en hemma, gärna en oöppnad också i reserv!

Den är alltså i kompaktform, puder och flytande foundation i ett. Man kan applicera den med den lilla svampen eller med en pensel/borste. Jag gör lite olika beroende på vilken grad av täckning jag vill ha. Den går att bygga upp till en väldigt täckande grad eller att lägga ganska skirt, bara för att jämna ut hudtonen lite och matta ner.
Den håller sig matt hela dagen, den glider aldrig omkring, den känns luftig och lätt på huden och blir aldrig oljig eller fet som många andra kompaktfoundations. Jag älskar den! Den bästa makeup-produkten någonsin!
Färgen Porceline 01 är kanske aningens åt det mörka hållet på mig. Jag är blek med mycket rosa som behöver tonas ner. Den tonar ner utmärkt men behöver själv tonas lite vid käklinje och hals så man inte får en skarv. Har jag lite mörkare sommarhud brukar det inte bli problem alls.
 
Den här utmärkta basen har spf 15 och jag är ju inte så petig med solskydd så för mig räcker det.
Jag har ingenting negativt att säga om den här. Den är helt perfekt på alla sätt. Dessutom är dosan snygg och praktisk med stor spegel och slimmad form som går ner i de flesta väskor, om man nu vill bära den med sig. Det gör inte jag i normala fall då jag aldrig lägger på eller korrigerar mitt smink efter att jag gjort min makeup klar i badrummet.

Sammanfattningsvis är detta den bästa foundation som finns för mig. Inget har konkurrerat ut den, inte prestigemärken, inte mineraler, inte något. Den är bättre än Kanebos Dual Foundation. Bättre än alla flytande jag testat. Helt enkelt bäst. 5 av 5! Och billig är den dessutom!
image4647

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-27 08:42:21

bra recension!
jag själv använde den när jag gick i typ högstadiet och nån gång i gymnasiet. Gillade den, men det ingen nyans kändes som "den där!". Tyvärr. :S Jag måste som sagt ha sjukt gula nyanser.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-27 09:53:16

Jag är alltid på jakt efter den perfekta foundationen. Denna måste jag ta och kolla in:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-04-27 10:17:06

Den låter ju kanon men den är alldeles för mörk för mig ;(

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-27 10:41:03

Låter intressant, jag brukar gilla max factors produkter (särskilt priset) så kanske jag skulle testa den...Bra recension

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-04-27 13:21:38

Har också kollat in den här men den finns inte i min färg så det är bara att glömma liksom :/

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-04-27 13:44:07

Efter den hyllningen får man ju kolla närmare på den!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-27 14:56:44

Rouaa! Ja, det är synd att den är så begrönsad i färger. Annars är den fantastisk!

Sminkjante! Ja, kika på den. Vem vet, du kanske också gillar den!

Mia! Ja, de tär ett bekymmer för mig med, men jag envisas med den. Jag tonar ut den på halsen så gott det går och hoppas att ingen lägger märke till skarven! :D

Sara! Ja, prova den! Jag är verkligen förtjust i den!

Emelie! Det är den stora problematiken med alla foundation, de är så begränsade i färgskalan. Om man inte kör minerler alltså.

Ninni! Ja, det tycker jag!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-04-27 16:53:01

ååå den låter ju superbra! synd för oss blekfisar då att den bara finns för de brunare människorna!

Postat av: fru hjelm
Publicerad 2008-04-29 09:01:40

Ha ha ha... den recensionen skriver jag under på! Minns att när jag köpte den första gången, när den kom, så tipsades jag om att om man ville ha mer täckande så skulle man fukta svampen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 09:17:03

Therése! Jag är också blek, och den kan ändå funka. beror på appliceringsteknik. Lägger man den med borste kan man få den tunn och därmed en osynlig skarv mot käken. Men visst, den är snäppet fr mrk för mig med.

Fru Hjelm! Ja, det kan man gra, men jag tycker den blir täckande nog ändå. Det är en enastående foundation i alla fall. Prisvärd och bra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela