Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eyes like Sapphires

Publicerad 2008-04-24 05:44:29 i Naglar i blått,

image4615image4616
China Glaze Eyes like Sapphires... Visst är den underbar! Har visserligen haft med den förut i bloggen, men den förtjänar att uppmärksammas igen! Kanske är de gamla bilderna till och med mer rättvisande vad häller färgen, som inte är helt lätt att fånga på bild.
Det är en ren blåfärg med glitterkorn. Naglarna blänker som en satinblus från 80-talet och jag älskar det! Det finns en närmast elektrisk ton i det här nagellacket och de små silverglitterpartiklarna gör att det blir en ännu renare känsla.
Man syns med Eyes like Sapphires på fingrarna, precis som man syns med Blue Sparrow. ELS är dock inte riktigt lika neonig i tonen. Den ber dock inte om ursäkt för sig utan slår betraktaren i ögonen med en djärvhet och optimism som smittar. Det är en självsäker färg och en väldigt glad och positiv färg. Samma färg som Agnethas byxor hade när hon sjöng Waterloo. Och det är förresten andra gången jag börjar yra om Agnetha under den här blå veckan. Undrar vad det beror på? Förmodligen att hela hon var helt höljd i blått! Ett barndomsminne som förföljer mig!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-04-24 07:42:52

Den är verkligen väldigt fin

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-04-24 09:00:43

Superläcker färg! Kan inte fatta att du orkar måla om så ofta! Blir du inte torr kring nagelbanden av all remover? Hur jag än smörjer så kan jag ändå inte använda remover för ofta för då får mina naglar och nagelband fnatt!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-24 09:56:00

Jag förknippar också Agnetha Fältskog med blått, tror det är för att hon hade blå ögonskugga...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-24 13:49:18

Det här är verkligen en härlig blå färg! Passar ju superbra med lite klarare blå färger nu när det är vår.

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-24 16:20:53

Väldigt fin!
Agnetha Fältskogsblått it is!:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 17:23:30

Kajalpennan! Ja, klar och glad!

Ninni! Ciens nagellacksremover från Lidl är svaret. Den torkar inte alls ut naglar och nagelband och är dessutom effektiv. Jag kan lacka om naglarna varje dag utan att bli torr eller så. Sen smrjer jag händerna noga när jag går och lägger mig med Lemony Flutter från Lush.

Sara! Det måste vara något sådant. För mig är det just Waterloo som är ABBA så Agnetha ÄR blå, hela hon. :D

Emma! Ja, du ville ju ha lite klarare färger. Nu ska vi se vad mer jag kan bjuda på innan natten! ;)

Sanna! Eller hur! Du ser också satinbrallorna i den här färgen? Idag fick jag mitt restade Zoya Irene förresten, så nu blir det ingen beställning på ett tag för mig hos Beverly Beaute. Tänker på ditt Zoya Yasmeen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-24 18:39:04

Ja jag gillar klara blå, fast jag gillar mörka också, det är nog helt enkelt så att ombyte förnöjer:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-24 20:03:06

Emma! Jag gillar också både mörka och klara! Det kommer några pärlor framåt helgen. Vänta bara! :D

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-25 05:36:31

Åh Gud den vill jag ha. Eller jag vill ha ALLA lack som finns. även dom fula. bara för att :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-25 06:31:43

Rouaa! Jag kan avstå från de fula. Men jag kan inte avstå från det här! ;-)
det skulle nog vara toksnyggt på dig med dina långa naglar!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-04-25 22:46:58

Sminkan haha :D men! Det är ju kul att samla på sig. plus att man kanske kan blanda ihop dom fula till något snyggt ;)
Åh ja! Jag vill ha den... Finns så många lack jag vill ha nu att jag lär få lägga typ 3000 kr på H2T. hahaha


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela