Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eotd med Merlot

Publicerad 2008-04-17 16:15:29 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Här är en eotd från den vecka jag hade gröna nagel-temat. Nu passar det väl bra med den, för i alla fall jag saknar lite hederligt sminkande. Det blir ju bara naglar nu för tiden. Eftersom jag är förkyld så kan jag ju inte nytillverka, men å andra sidan har jag massor av tid att gå igenom gamla bilder och skriva ihop inlägg! Hoppas ni gillar den här, för det gör jag. Den är enkel och ren och diskret utan att bli tråkig, tycker jag. Så, vad är det då? Jo, det är en grund av Paint Pot Rubenesque och sedan Merlot i globlinjen. Merlot är en mörkt auberginefärgad skugga från Fyrinnae Den har jag för övrigt lagt med Japonesque Crease Brush. Under ögat först en linje med IsaDoras kajal Purple, sedan lite Merlot ovanpå den. Ingen eyeliner. Bara massor av benvita, skimrande Shinkirou, också från Fyrinnae, på brynbenet och ögonlocket samt i inre ögonvrån. Mascara Masterpiece Max.
Läppar målade med Espresso från Maybellines Watershine-serie

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-17 16:33:39

Kanonfint och stiligt. Får nog ta en närmare titt på merlot, den ser underbar ut.
Härligt att se en sminkning igen!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-17 16:38:15

Snyggt och sofistikerat!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-17 17:27:23

Wow- supersnyggt!
Jag gillar det jättemycket!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-17 17:31:10

Otroligt fint! Gillar den highlightern!

Postat av: Eleonore
Publicerad 2008-04-17 20:21:37

Riktigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-17 22:28:37

snyggt! du verkar gilla din paint pot... ska försöka skaffa en själv, men det blir nog inte förrän till sommaren... tycker att mac kunde finnas på lite fler ställen!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-17 22:51:54

Kanon Sminkan..helt min grej =) paint pot verkar rocka, ska garanterat införskaffas ett gäng...

Postat av: Erika
Publicerad 2008-04-18 07:07:54

Guuud va snyggt..På vanliga dagar för jag alltid något liknande men aldrig kommer jag i närheten av det där..

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-18 07:26:18

Helt otroligt klassiskt snyggt!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-18 09:02:34

Ljuuuuvliga Merlot! Ursnyggt!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 10:25:34

Sminkjante! Ja, naglarna har tagit lite överhanden i och med gröna nagelveckan, men det var ju kul att ha en sådan också! ;-)

Badbomben! Visst är det! Jag gillar den också. Man kan inte alltid vara superdramatisk och färgstark, ibland är snygga, neutrala sminkningar verkligen så rätt!

Sanna! Tack! Vad glad jag blir! Jag gillade den själv så det är så roligt om andra också uppskattar den!

Fåfängan! Tack! Jag äslakr den highlightern! Shinkirou är nog absolut bästa highlightskuggan!

Eleonore! Tack!

Emma! Ja, Paint Potsen är lätt det jag gillar bäst i MAC-sortimentet. De är nästan lika bra som Dignity! ;-)

IntheMake! Kul att du gilar den! Den är ju en ganska diskret look, men snygg, i min mening.

RQ! Tack! Raring!! Klassiskt snygg var nog precis som jag kände mig!

Veronica! Ja, det är en höjdarskugga! Tack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-18 10:35:21

Erika! Tack! visst är det en fin vardagslook!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela