Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze DV8

Publicerad 2008-04-29 18:17:25 i Naglar - holografiska lack,

image4682image4683
Cina Glaze DV8 är del av den holografiska kollektionen OMG! Jag föll ju för den kollektionen och skaffade flera av dem, som så många andra, men DV8 har bara blivit stående  lådan utan  att jag använt den alls. Idag är alltså premiär och inspirationen kommer från Fåfängan! Jag tycker nog att färgen var ännu snyggare på henne, eller så är det hennes vackra händer och naglar som får mig att känna så...
Färgen är väldigt fin. En härllig turkosblå med skimmer i sig. Dessvärre är den inte lika holografisk som de ljusare lacken i kollektionen och nu när man inte har så mycket elektriskt ljus inomhus att titta på det i så känns det som ett helt vanligt lack. Man kunde lika gärna ha China Glaze Shower Toghetter. Kanske. Okej, jag är lite hård, det finns en liten holo i det, men inte så som man kunde se i 2NITE som är min favorit i den kollektionen.

Konsistensen är ingen hit. Det vill rulla lackpärlor nerför skaftet och plötsligt översvämma penseln och nageln. Men annars funkar det, tycker jag. Det här är ett lager, men ganska generöst applicerat. Det blev så eftersom det ville blli översvämning i penseln. Det är även överlacket China Glaze Fast Forward för att ge ökad glans åt lacket. Det lyckades dock samla sig i en buckla på en nagel, som ni kan se, så jag vet inte hur lyckat det här blev. Stress-manikyrer brukar paja rätt snabbt...
Vad tycker du? Snyggt? Vilka är dina favoriter bland holo-lacken?

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-04-29 18:54:06

Lustigt! Jag som tycker att färgen är fin på dig! :-) Tycker fortfarande att jag är för mörk för lite ljusare lack :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 19:31:15

Fåfängan! Äh, jag tyckte du var superfin i det på naglarna. Bättre än jag. Det är en fin färg i alla fall!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-04-29 19:33:02

Jag tycker också att DV8 passar bra på dej. Förresten så ger ett lager med Wireless över OMG-lacken ett (i vissa fall välbehövligt) tillskott av hologlitter. Testa det och se om du gillar lacket bättre då. Dessutom märkte jag att OMG-lacken håller betydligt bättre med Wireless över än med nåt annat överlack! Lite mystiskt, men så funkar det här hos mej.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-29 20:15:56

Ika! Jag ska testa med Wireless över nästa gång. Jag gillar ju färgen, alltså det turkosa, så det ore ju kul om man fick igång blinget på den också!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-04-29 22:49:48

Den färgen var verkligen underbar !

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-30 00:32:22

Jaha ja, efter att ha läst Ikas kommentar vill jag också ha wireless... tur att jag är fattig, eller inte:( håller med dig om att lacket ser bättre ut på fåfängan. eller ja, alltså jag tycker att du passar lika bra i det, emn det är ju mer holografiskt på hennes bild, vilket känns lite roligare... men det är nog wireless som gör det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 06:14:07

Anonym! Ja, den är söt!

Emma! Ja, jag tycker också den är snyggare på Fåfängan. Tror i och fr sig att det är en kombination. Ser du hur färgls min lilla rosa hand blir. DV8 plockar upp de grå nyanserna i min hud. Jag gillar när händerna blir neutrala, men här händer något annat. Istället för att bli en poppig och glad färg så känns resultatet platt och livlöst.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-04-30 08:19:51

Personligen är IDK min favorit tror jag, och det mörkare lila jag har som jag glömt vad det heter... Hopplös på namn... =)

Postat av: Angela
Publicerad 2008-04-30 15:40:29

2nite och l8r g8r är mina favoriter. Dv8 var en fräsch färg tycker jag.
Jag har idk men blev lite besviken på den, den kändes lite tam och vanlig efter 2nite och l8r g8r.
Men jag har beställt wireless som förhoppningsvis ger den där lilla extra knuffen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-30 17:56:08

Veronica! Jag tror du menar LOL. :D

Angela! Vi har alltså samma favoriter! Jag har Wireless hemma men har inte använt det mer än en gång och då över ett vanligt lack. Då var den måttligt intressant. Ska testa över hololacken från ChG någon gång snart, men just nu vill jag ha rött på naglarna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela