Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blue my Mind

Publicerad 2008-04-28 18:51:57 i Naglar i blått,

image4546image4547
Snyggt blått nagellack finns det i parti och minut. Det här är ett av dem! OPI Blue my Mind är en lite klarare blå än t.ex Yoga-ta get this Blue från samma märke. Men det är inte en flack och ointressant färg, tvärtom. Det är en klar, högblank färg som är välpigmenterad, ett lager räcker, och ren. En ren blå färg. Inget lila, grönt eller grått. Blå som inget annat. Det är en blå som kvillrar och lyser!

Jag gillar den här blå färgen. Den får mig att minnas en fuskpäls jag hade på 80-talet, blå mascara från Isadora, en sidenklänning och mina älskade mockastövlar  med höga skaft som kunde vikas ner. Oj, allt det var 80-tal... Okej, en 80-talsblå är väl inte fel?

Kommentarer

Postat av: Peter
Publicerad 2008-04-28 19:05:57

Härliga bilder sminkan, ojj snyggt så det förslår, måste nog köpa på mig några blåa lack i sommar!!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-04-28 19:21:34

Argh vad snyggt lack!:) Jag är sugen på en mascara i den här nyansen, ögonvitorna blir så klara med 80-talseffekten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 19:47:26

Peter! Ja, blått är läckert!

Badbomben! Ja, blått runt ögonen är fint. Blått är alltid fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-28 20:12:59

Det är är en riktigt härlig färg tycker jag! Mitt första OPI-lack faktiskt... inhandlat för 140 kronor, så då måste jag ju gilla det:)Snygg färg nu när det är vår ute, vintertid föredrar jag nog annars dess mörkare kollegor...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-28 21:54:05

Emma! Ja, 140 kronor betalar man inte om det inte är en blivande favorit! Men Blue my Mind är värt det! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-29 12:56:10

Nej, det är sant... jag tycker faktsikt att den är tillräckligt snygg för att få vara med på favoritlistan, iaf den blåa favoritlistan...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela