Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barry M 284 Grönt nagellack

Publicerad 2008-04-09 06:03:36 i Naglar i grönt,

image4293image4294
Det känns som att lacka naglarna med gelé när man använder det här lacket. Konsistensen är tjock och dallrig på penseln och den rullar av penseln i tunga droppar. Den är oväntat täckande. Ett lager och man har färgen i flaskan, något jag inte förväntat mig. Färgen är gräsgrön med mycket glans. Riktigt snyggt! Jag har inte använt det här nagellacket fast jag har ägt det länge, men nu blev jag lite kär! Det är verrkligen en trevlig färg! Lite silvrig, vilket jag gillar, men ändå klar. Sommargrön.
Lacket tar tid att torka. Skulle tro att det beror på att det är så geléartat och tjockt. På bilderna har jag inget överlack och självklart sabbade jag högerhanden när jag skulle fota. Att det torkar så trögt är ett minus, men frågan är om det inte kan avhjälpas med ett snabbtorkande överlack. Jo, det kan det, jag har ju provat det nu... Men utan snabbtorkande överlack kan man nog bli sittande ett tag medan färgen torkar.
image4295image4296
Vad tycker ni? Inte så dumt va? Det är lite ljusare än OPI Rainforest men för den som inte vill dammsuga ebay och betala hundralappar kan det här kanske vara ett alternativ? Jag gillar det i alla fall!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-04-09 06:34:41

Wow, jag brukar inte säga "wow" åt ett nagellack men detta var riktigt fint.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-09 07:07:04

Fantastisk färg! Jag gillar att det drar lite åt silver!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-09 07:58:16

Sminkjante! Ja, det här borde vara något för dig. Du gillar ju Outta Bounds. Det här är renare och mjukare grönt.

RQ! Ja, jag gillar också silverglansen! Det var faktiskt otroligt mycket snyggare än jag trodde när jag tittade på flaskan!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-04-09 08:08:10

Grönt grön ;) åhh näää du, nu måste jag nog snart tänka om...kanske ska köpa ett sjysst grönt lack iaf? Jättefint!!!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-04-09 08:34:32

Åh vilken härlig färg, grönt är så fint...

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-04-09 08:42:38

WoW, så otroligt snyggt!
Jag älskar det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-09 15:36:13

IntheMake! Ja, grönt tycker jag är väldigt vackert, både på naglar och ögonskuggor! Prova!

Sara! Visst är det fint!

Sanna! Visste att du skulle gilla det! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-04-09 19:49:18

Lovely! det här lacket vill jag ha! Det kostar ju dessutom inte skjortan, så det kan nog bli ett köp i framtiden... jag tycker förresten att färgen ser väldigt mycket ut som big money, och den är ju snygg:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-09 20:56:50

Emma! Det är ju ett riktigt bra pris på det, de är sant. Ett prisvärt alternativ, utan tvekan.

Postat av: Sanna M
Publicerad 2008-05-12 12:42:00

Jag har letat efter ett grönt nagellack som detta med lyster i! Hittar bara matt grönt lack överallt, så detta lack ska jag lägga på minnet, tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela