Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svart och rött igen

Publicerad 2007-09-17 18:28:41 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

En gammal favoritkombination som jag återkommer till med jämna mellanrum. Påminner mig om mina tonår som punktjej. Igår satt jag och tittade på en DVD med gamla musikvideor av Siouxsie Sioux. Självklart gav jag mig inte på något lika avancerat, jag ska ju trots allt representera min arbetsplats och kan inte vara hur extrem som helst.

Jag jobbade med tre ögonskuggor, Lovestone från MAC, East från Make Up Store och en svart, matt skugga från HM. Som bas för ögonskuggorna hade jag highlighters från Face, den svarta Felicia och en beigevit, Dignity. På bilden ser ni highlightern Felicia, Mac-skuggan och East.

Jag började med att lägga den svarta highlightern på det rörliga ögonlocket. Den ljusa lade jag från globlinjen till ögonbrynet. Därefter tog jag den svarta, matta ögonskuggan och suddade in över hela ögonlocket och under ögat. Jag drog, som vanligt ut skuggan i en spets mot tinningen. Därefter tog jag den röda skuggan East och lade i en tunn linje precis ovanför den svarta skuggan. Slutligen tog jag MAC-skuggan och lade över hela makeupen med en bred, mjuk pensel. Den fick gifta ihop färgerna och ge skimmer åt hela alltet. Slutligen tog jag en svart kakeyeliner och drog ett streck längs fransarna och avslutade med mascara.

Kommentarer

Postat av: Olga
Publicerad 2007-09-17 19:30:26

Tack för din kommentar =D =) Hoppas att du kommer att fortsätta med din smink blogg =D

Postat av: Mia
Publicerad 2007-09-17 20:02:14

Otroligt snygg färgkombo!

Postat av: Anna
Publicerad 2007-09-17 20:34:26

jisses vad coolt :D

Postat av: Anna
Publicerad 2007-09-17 20:34:30

jisses vad coolt :D

Postat av: Frida
Publicerad 2007-09-18 10:39:20

Gillar verkligen dina sminkningar, men jag blir också lite nyfiken, vad jobbar du med? På min arbetsplats tror jag inte att de hade varit så positivt inställda till så extravagant ögonsminkning (jobbar i och för sig på en domstol, inte direkt kännt för att vara avslappnat :) )...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-18 20:22:12

Frida! Har ett helt vanligt jobb i en skola. Är alltså lärare.

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-19 08:52:55

Härligt att se fler med svart/rött på ögonen! Brukar vara en av vinterns favoriter hos mig. Kör med Biotherms play-skugga, knallröd och lanvômes 601 black strass (eller vad den nu hette - svart med silverglitter i). Och en silverfärgad highlighter typ Nouba Mimesis 225.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-19 20:26:57

Ja, Ia, svart/rött är en klassiker!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela