Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotat igen

Publicerad 2007-09-20 17:23:14 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Så här ser jag ut nu. Mjukt sotade ögon i svart och matt gammelrosa med lite lila 

Highlighter Dignity och Felicia från Face, Microshadow Glam från Make Up Store och Net Surfing från Everyday Minerals användes samt en kakeyeliner i svart och mascara.
Jag började med att lägga den svarta highlightern på hela ögonlocket och tona ut den i den ljusa som jag lade under ögonbrynet. Sedan tog jag matta, rosa Glam och lade från näsroten upp mot brynet och ut mot tinningen och under ögat. Sedan tog jag Net Surfing och svepte med en stor pensel över ögonlocket och ut mot tinningen. Lite kajal innanför fransarna var kvar sedan morgonens make up och förstärktes en aning. Eyeliner och mascara ger ytterligare djup åt blicken. Snabbt och enkelt!


 

Kommentarer

Postat av: frida
Publicerad 2007-09-20 17:58:55

blir alltid lika inspirerad när jag går in på din blogg. tur att man skall ut under helgen så man får lite nytta utav alla intryck man får på denna sida :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-20 18:26:03

Tack Frida! Vad roligt att du säger så!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-20 19:00:45

Måste hålla med Frida... Sminkan, har du fått mitt mail? Jag skickade ut lite grejer till dig idag!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-20 19:37:02

Den här sminkningen ska jag försöka mig på nästa lördag när jag ska på stoooor fest! Spännande och grymt snyggt som vanligt Sminkan!

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2007-09-20 20:01:08

Nu har jag tittat på ALLA dina sminkningar och jag blir så glad och lycklig av dem! Du är en stor inspirationskälla, speciellt för mig som har lite svårt att våga vräka på med färg. På dig ser allt så välgjort och spännande ut. Stort tack för att du tar dig tid och lägger upp dina bilder:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-20 21:20:30

Rocketqueen! Mailat dig också. Har paket till dig liggande i hallen!
Santa Carolina! Kul!! Hoppas det blir en trevlig fest!
Jackie_Daniels! Tack själv för att du orkar titta på allt! Det är jättekul att höra att man lyckas glädja någon med det som det roligaste jag vet!

Postat av: O
Publicerad 2007-09-20 23:13:45

Jätte fiint =)

Postat av: Akrogirl
Publicerad 2007-09-21 00:01:54

Lika snygga sminkningar som alltid! Man baxnar nästan när man ser dina bilder. Får jag fråga vad du jobbar med? =) Älskar dina ögonbryn förresten!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-09-21 15:22:38

Jättesnyggt!! Färgerna är kanon!

Postat av: Jeanette
Publicerad 2007-09-21 15:42:44

Som vanligt, grymt snygg make! Blir så avis, vill juh också kunna göra lika snyggt!
En kompis till mig har börjat (med all rätt) titta på att enbart använda smink som inte är testat på djur. Tyvärr tror jag att många (jag är inte helt oskyldig) är för lata för att verkligen ta reda på vad som inte är djurtestat.
Men jag tänkte om du kanske kan tipsa om lite sånt smink. Kompisen som tagit sig i kragen =P sa nåt om att mineral make up inte är djurtestat, vet du något om det?
Skulle vara attans tacksam för lite tips. =)
Ha det fint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-21 16:41:18

Akrogirl, jag är en helt vanlig lärare.
Mia, du är en raring!
Jeanette, jag är inte så medveten som jag borde vara, men jag gissar att det finns info på de olika märkenas hemsida. Har också för mig att en av sminkbloggarna som finns i nätverket på www.pret-ty.se inriktar sig på icke djurtestat smink, men jag kan ha fel.

Postat av: Catrine
Publicerad 2007-09-28 13:55:44

FINT! Riktigt duktig (Y)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela