Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan testar Maybelline Wonder finish

Publicerad 2007-09-11 18:07:26 i ,


Jag har testat den här tidigare utan att bli alltför imponerad. Då tyckte jag den var pudig och kakig och att färgen var förskräcklig. Det var i våras. Idag reviderar jag min uppfattning. Den var smidig och lätt att använda, gav ett lätt intryck, halvtäckande och matt. Det gick bra att få den att fästa även på t.ex näsan och den lade sig inte i veck eller fastnade i småhår. Jag hade bytt svampmärke, vilket kanske kan spela in. Jag valde att använda en svamp som är en aningen porös och som alltså absorberade en del foundation. Tidigare har jag testat denna med pensel (inte lyckat) och med en latexsvamp som inte absorberade krämen. Då var det svårt att få det jämnt och snyggt. Att svampen suger upp lite av denna foundation gör ju inte så mycket då priset är så lågt. Med löspuder över höll den perfekt hela dagen och resultatet är fortfararande, 10 timmar senare, lika snyggt. Ett överraskande bra resultat. Den doftar dock starkt och kemiskt vilket är ett stort minus och förpackningen känns väldigt trist. Måste ändå säga att jag är rätt nöjd!

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela