Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan testar Clarins ögonskuggor

Publicerad 2007-09-07 18:48:41 i ,

Jag beslöt mig för att testa Clarins Jewel Eye Highlights i färgen Stormy Accents

Jag har haft de här skuggorna liggande i oöppnad förpackning i flera år. Nu kände jag att jag var tvungen att antingen börja använda dem eller göra mig av med dem. Sagt och gjort, asken öppnades och innehållet testades.
Jag har aldrig gillat ribbon-modellen på skuggor och gloss. Det blir lätt kletigt och det är svårt att få rena färger. Det drar omedelbart ner betyget att Clarin valt att göra dessa band med färg. Jag valde att använda smala penslar istället för den, inte speciellt bra, skumgummiapplikatorna som låg i asken. Skuggorna glider lätt på penseln även om de dammar lite. Problemet uppstår först när de ska målas på ögonlocket. Skuggorna är inte speciellt pigmentrika och dessutom är de svåra att få att fästa jämnt. De känns torra och tråkiga. Kvaliteten på skuggorna är som de billigaste budgetsminket jag har. Jag vet inte vad dessa skuggor kan ha kostat, jag har själv fått min ask utan att betala, men jag gissar att priset ligger över de 49 kronor HM tar för en ögonskuggekvartett. Skuggorna är alltså inte prisvärda eller lättarbetade. Jag rekomenderar verklligen inte den här produkten. Bottenbetyg, Clarin!

Så här såg min make up ut när jag använde dessa skuggor.

Jag började med att lägga den ljusaste nyansen som bas på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Därefter använde jag den näst mörkaste nyansen för att markera globlinjen. Den ljusa grå suddades in i ögonlocket och den mörkgrå under ögat. Som ni ser av bilderna är skuggan ojämn. Den vill inte riktigt fästa på ögonlocket. Färgerna i sig är snygga, matta nyanser, men pigmenteringen är dålig och man får aldrig någon svärta i den som ska föreställa svart/mörkgrå. Den ljusaste grå är sämst av dem alla.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela