Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan shoppar MAC

Publicerad 2007-09-05 15:05:49 i ,

Idag kändes det verkligen att det var alldeles för få timmars sömn. Jag försov mig dessutom och hade bara 12 minuter på mig om jag skulle hinna med bussen till jobbet. Inget smink och ingen glamour. Jag rusade hemifrån i mina fotriktiga promenadskor och hemmakjolen, blek och glåmig och med matt blick. Till lunch hade jag dock börjat kvickna till och längtade efter SMINK! Jag var tungen att åka in till stan för att köpa en bok och när jag ändå var på Åhléns passade jag på att smyga förbi M.A.C-disken. Spontanhandlade en Studio Fix Foundation i ljusaste nyansen, 245 kronor, och en av de marmorerade Flashtronic-ögonskuggorna, Lovestone, 170 kronor.

Var naturligtvis tvungen att genast testa! Jag använde den här foundationen förr, för kanske 6-7 år sedan, eller en väldigt snarlik. Jag minns inte längre. Den slutade jag med när Max Factor började med Facefinity som faktiskt är lika bra, men billigare. När jag provade Studio fix igen så känner jag att den är ganska pudrig och torr, men den går lätt att reglera från halvtäckande till täckande och nyansen är perfekt för mig. Den känns lite stram så jag blir nog tvungen att använda en lite fetare ansiktskräm under den. Bra men inte fantastiskt blir mitt betyg.
Tillägg
Nu har jag haft den en vecka och idag gav jag upp. Färgen är underbar, precis rätt, men formulan är alldeles för torr för mig. Den kakar och blir ojämn under dagen och jag ser torr och flagig ut och efter ett tag blir jag dessutom blank (!) i T-zonen. Det blir jag i princip aldrig annars.  Den här funkade mycket bättre när jag var yngre och min hud var lite fetare än nu. Den lägger  sig dessutom gärna i de små rynkor jag fått. Jag är verkligen besviken. Inte Studiofix igen. För mig blir detta ett bottennapp.

Ögonskuggan ser verkligen ljuvlig ut med sina marmoreringar i rött och guld. På ögonlocket blir den en rosaröd, skimrande nyans som är lättjobbad och vacker. Skuggan är mineralbaserad men i fast form. Har inte kollat vad de använder som bindemedel. Det fanns flera otroligt läckra nyanser på skuggor i flashtronic-looken. kolla in dem!

Så här valde jag att använda min nya ögonskugga

Den röda skuggan från MAC applicerades på hela ögonlocket upp till ögonbrynet och ut mot tinningen. Ögonlocketsuddades därefter med en svart, matt ögonskugga från HM. Den skuggan suddades in under ögat och ut mot tinningen under den röda skuggan.Svart kajal innanför fransarna.Svert eyeliner runt hela ögat. Mascara

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-07 07:59:10

AAH! Hur läckert var inte det där då! Jag älskar MAC men har inte provat de marmorerade skuggorna...

Postat av: Mia
Publicerad 2007-09-11 10:10:02

MAC är kanon! Har hur mkt MAC som helst...och jag införskaffade även den där marmorerade...Snyggt!

Postat av: M
Publicerad 2007-09-28 23:53:47

går du verkligen runt på vardagar med så här mycket smink? :S

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-29 01:38:50

Ja M, det gör jag. Vissa vardagar. Sen finns det helgdagar då jag går helt utan smink. Mitt smink hänger ihop med mitt humör, inte med vilken dag i veckan det råkar vara.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela