Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skimrande ögon i ljusa färger

Publicerad 2007-09-07 18:51:06 i Tutorial,

Var ju tvungen att  fixa en lite snyggare makeup till fredagskvällen. Valde att visa steg för steg hur jag gjorde den. Här är alltså en liten tutorial där jag använt ljusa, skimrande skuggor med en markerad eyeliner som accent.

Jag började med att lägga en ljusbeige bas med cybershadow Cosmic från Make Up Store. Den är inte jättebra, men funkar.

Efter att ha den jämna, ljusa basen så tar jag microshadow Nox, också från MUS och lägger i globlinjen. Jag tar en flat, mjuk borste med korta borst och gnuggar försiktigt in färgen längs vecket som blir mellan benet och det rörliga ögonlocket. Sedan tar jag två olika skimrande mineralskuggor från Everyday Minerals. Ginger Peach på inre delen av det rörliga ögonlocket och Sunset Voyage som highlighter under ögonbrynet.

Nox                            Ginger Peach          Sunset Voyage        Resultatet
Tyvärr blir färgerna väldigt otydliga på bild eftersom de är så lika och så skira. Men de ger ett vackert och lite genomskinligt intryck på ögat. När jag kommit så här långt väljer jag en brun ögonpenna från Tigi. Den drar jag en linje under ögat med. Den linjen drar jag ut en aning utanför själva ögat och lite uppåt


För att göra en komplett look letar jag rätt på min gamla glittereyeliner från Make Up Store, Choco Lux, och drar en linje längs övre fransraden som få möta den andra linjen. Mascara uppe och nere. Klar!

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-08 22:07:55

Oj..
ja jag har mycket att lära av dig ser jag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela