Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Höstligt kattöga

Publicerad 2007-09-27 09:42:24 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,

Den här blev jag riktigt nöjd med!

Jag använde följande produkter:

Ögonskuggorna Colour Focus 118, Deep Forest, från Lancome, ögonskuggan Lovestone rån MAC och Honey pie från MUS. Jag hade grön kajalpenna från Tigi och Lancome Cils Booster XL under min vanliga mascara, Intensifique från L'oreal.
Jag började med  att lägga den gröna skuggan längs övre fransraden och ut i  en spets mot tinningen och sedan tillbaka längs globlinjen. På ögonlocket lade jag den röda skuggan och öven ovanför den gröna linjen längs globlinjen. Högst upp under ögonbrynet duttade jag lite gult för att ge värme åt blicken.Mörkgrön kajal lade jag under nedre fransarna. På bilderna kan man se hur ögonfransarna blev. Det hände inte så mycket med primern, den var mest ett onödigt steg som tog extra tid. Kanske skulle funka bättre med en förlängande mascara? Men vill man ha vita fransar som rolig effekt så blir den här rätt snygg!

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-27 11:51:20

Kan det ha varit Hot eller Lady du använde??? MUS eyedust alltså...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-27 12:03:03

Carolina, det kan det inte. Du prickar typ in de enda två jag inte har! ;-)
Allvarligt, jag har ingen röd eyedust från MUS. Jag har en från Face, men den har jag inte använt på ett år och den finns alltså inte på bild. Däremot så använder jag mycket röda skuggor i fast form, bland annat MAC-skuggan ovan och East från mUS, Dramatic från MUS är ju också vinröd.
Kan det vara en av de skuggor från Lily Lolo jag testade nyligen? Eller Morocco från Everyday Minerals?

Postat av: Vexy
Publicerad 2007-09-27 14:21:28

Visst är fransarna roliga :)
Neh,..faktiskt så är det jag som fotar och mina vänner som ska få ha på sig fransarna.
Brukar sminka dom i samband med att jag fotar... men hittills har det inte varit något jätteavancerat... sotiga ögon med extra långa fransar eller dyligt.
nu vill jag lära mig att jobba mer med färg... utveckla mig själv inom såväl sminkandet som fotandet.
Därför är din sida en riiiiktig inspirationskälla.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-27 15:51:42

Ja den kan ha varit din röda Mac-skugga jag blandat ihop den med... Men jag köpte eyedust Hot idag... läckert koppar-guld-röd...ska invigas imorn! hihi...kram

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-27 18:31:09

Vad snyggt du fått till konturerna här! Inte det lättaste med två mörka skuggor.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-27 18:54:56

Carolina! Jag har haft Hot och den är läcker. Gav bort min till en tjej från Etiopien. Du skulle sett den på henne! Wow! Men den funkar nog bra till dina bruna ögon också!
Rocketqueen! Tack! Jag använde inte ens Japonesquepenslarna utan en snedskuren pensel från Åhléns egen serie och en gammal pensel från FOB (HM). Men skuggorna är bra så då funkar det med vilka penslar som helst. Och FOB-penslarna är faktiskt riktigt grymma!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-27 20:17:55

Åh, gamla FOB! Det finns väl inte kvar överhuvudtaget? Brukade köpa billiga verktyg och hårsnoddar därifrån ibland förut... Hur är Åhléns egna?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-27 21:17:32

Åhléns är okej. FOB var bättre om man nu ska jämföra dem så. Jag har bara provat de snedskurna från Åhléns. De funkar okej. Lite mjuka om man ska dra exakta linjer men helt okej om man gör grövre jobb.

Postat av: Lill
Publicerad 2007-09-28 10:57:59

är du seriös? du ser ut som en prostituerad

Postat av: feeah
Publicerad 2007-09-28 12:17:49

Inhandlade en hel del smink igår på MUS då det var klubbkväll och surfar runt för lite inspiration... Hittar din sida och nu vill jag sminka på en gång. Du har verkligen fått till många snygga ögon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-28 20:13:27

Lill! Då skulle du se dagens!!! ;-)
Feeah! KUL! Vad glad jag blir!!! Gulle dig!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela