Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredag och mineralskuggor

Publicerad 2007-09-21 16:51:24 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,

Var grymt trött i morse. Hade ont i huvudet och ville helst inte gå till jobbet alls. Men jag kom iväg och jag fick på lite smink. Oinspirerat, ja, men så här blev det:

Jag valde att bara ha skuggor från Everyday Minerals. Färgerna är Splendid, ljuslilsrosa, Net Surfing, purpurlila, Cypress, grön och Snowflake, ljusblålila. Jag lade Cypress över hela ögonlocket och under ögat. Därefter lade jag Snowflake i globlinjen och Splendid som highlighter. Istället för vanlig eyeliner hade jag en linje av Net Surfing längs fransarna. Mascara. Klart.

Förutom ögonskugga använde jag Facefinity från Max Factor som foundation och mitt favoritrouge, Glowing, från Tigi. Det är den man ser på bilden lngst till höger. Det är en fantastisk färg för den syns bara som den svagaste lilla rodnad på mina bleka kinder och det ger min hy ett lite transparent och skirt utseende som jag gillar. Läpparna fick en touch av Tulip från Max Factor

Ganska tråkigt idag, men man kan inte ha kul varje dag. Eller, jo, det kan man, så häng kvar så ska ni få se hur kul jag haft efter jobbet!

Kommentarer

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-09-22 19:41:10

Oinspirerat eller inte så tyckte jag det var snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-23 16:45:52

Tack Sara!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela