Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En timme blått...

Publicerad 2007-09-29 09:55:39 i Sminkans EotD,

Jag hade ju tänkt testa Barry M idag, men jag kände inte för det när jag vaknade imorse. Kanske blir det till kvällen då jag ska träffa en kompis. Just nu får det vara så här. Blått. Jag ville prova min billiga palett från Malaysia igen.

Jag jobbade med de två blå skuggorna ni ser på bilden (mellan skuggorna i grönt och de i lila) och lade den mörkare nyansen med en tät pensel runt ögat och på halva ögonlocket. Sen tog jag en mjukare pensel med längre borst för en skirare applicering och lade den ljusare nyansen från näsroten över inre halvan av ögonlocket och längs globlinjen. En lite touch av rosa livar upp. Skuggan heter Nox och är från MUS. Den lade jag under ögonbrynet och in mot näsroten. Om ni tittar noga ser ni att den även ligger på ögonbrynen. Jag brydde mig inte om att borsta bort den. Den här skuggan, Nox, är inte en av MUS mest kvalitatia. Den har dligt pigment och den dammar ohyggligt mycket. Det är därför den hamnat i ögonbrynen till att börja med. Man får gnugga in färg där man vill ha den och den sprätter och fäller. Köp inte Nox om ni vill ha en rosa ögonskugga. Den är inte värd sitt pris.
Svart kajal innaför fransarna och svart mascara. Klart.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela