Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens makeup

Publicerad 2007-09-11 18:23:16 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

Idag testade jag en foundation från Maybelline, se tidigare inlägg, och till det hade jag ögon i lilaskimrande färger.

Ögonskuggorna jag använde var Seduce me Pink från Make Up Store, Pink Pyjama från Everyday Minerals, Colourfocus 308, Electric Dream, från Lancome och en svart skugga från HM Divided.

Jag började med att lägga Seduce me Pink på hela det rörliga ögonlocket. Därefter tog jag den svarta skuggan och suddade längs övre fransraden och i globlinjen samt yttersta tredjedelen av ögonlocket. Sedan tog jag den lila Electric Dream och lade den ovanför den svarta skugga in globlinjen upp mot ögonbrynet. jag lämnade plats åt en skimrande highlighter, Pink Pyjama, som jag lade precis under ögonbrynet och in mot näsan. Alla skuggorna suddades ihop med en rund mårdhårspensel och så avslutade jag med mascara och ögonbrynsskugga i mörkbrunt samt lite svart kajal innanför fransarna. 

Av någon anledning blev den här varianten populär bland mina kollegor. Har fått massor av komplimanger hela dagen. Färgerna är i och för sig väldigt rätt för min hy och mitt hår, jag är en "sommar" om man tänker gammal färganalys, men att detta skulle vara så dramatsikt mycket bättre kan jag inte förstå själv. Men jag gillade det.

Kommentarer

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-11 18:40:18

Snyggt snyggt!!!
De lila färgerna är verkligen läckra - och du tar skitbra bilder på sminkningarna!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-11 19:01:40

Ja, jag tycker som vanligt att sminkningen är fantastisk! Älskar alla härliga färger.

Postat av: Elsa
Publicerad 2007-09-11 19:57:26

Ser riktigt snyggt ut!!! Proffsigt värre! :P

Postat av: Mia
Publicerad 2007-09-11 20:21:55

Riktigt snyggt!! Färgerna är kanon!

Postat av: johanna
Publicerad 2007-09-12 13:10:01

wow, riktigt snyggt!

Postat av: Anna
Publicerad 2007-09-12 16:08:59

Gud så vackert!

Postat av: Johanna
Publicerad 2007-09-13 19:06:35

Gud så snyggt! Du är jätteduktig!

Postat av: Annie
Publicerad 2007-09-13 22:35:44

Snyggt och proffsigt!!! Vad jobbar du på för arbetsplats? Lite nyfiken eftersom du har så välgjord makeup!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela