Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Comfy

Publicerad 2007-09-19 19:05:53 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Dagens make up är en sorts diskret återblick på ungdomens synder. Jag hade nästan alltid långa eyelinerstreck, utdragna både uppåt tinningen och ner mot näsan. Med dessa naturliga och mjuka toner tycker jag att mina tonår på ett alldeles utmärkt sätt möter mitt mer medelålders jag!

Dagens skuggor är alla från Everyday Minerals. Det är kopparfärgade Comfy, persikofärgade Ginger Peach, gråbruna Countryside och svart-svarta Black.
Jag började med att lägga Comfy på hela ögonlocket med en fuktad pensel. Därefter lade jag Countryside i globlinjen. Som eyeliner tog jag den svarta skuggan och lade på med en lätt fuktad pensel. Jag vill ha lite textur och även bredd på linjen längs fransarna så jag vill inte ha den för tunn i konsistensen. Där fransraden tar slut låter jag linjen dra iväg i en vinkel upp mot tinningen. Då blir linjen också tunnare och mer definierad. Samma sak under ögat. Jag fuktar penseln lite mer och drar ett tunt streck längs fransarna som jag sedan låter bredda sig och bli grövre i texturen in mot näsan. En tunn linje dras ut mot näsroten. För att mjuka upp intrycket så drar jag med en fuktad concealerpensel doppad i Countryside under ögat och upp mot tinningen i samma linje som den svarta.  Slutligen tar jag Ginger Peach på en stor, mjuk borste och lägger i svepande drag under ögonbrynet och över ögonlocket så att de andra två bruna skuggorna tonas in i varandra. Mascara och brun kajal innanför fransarna avslutar makeupen.


Läpparna fick lite matt, rosarött läppstift från Yves Rocher, färgen Indian Rose:

Kommentarer

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-20 00:37:41

Åh gillar eyeliner! Hade faktiskt inte på mig det idag, och det kändes väldigt konstigt. Kvällens föreställning fick gå i lila. Nouba silverskuggan, MUS butterfly + diva och sen MAC velvet.
Visst är armanisläppstiften läckra!!!
Hittade inget alls i Italien när jag var där :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-20 17:40:44

Ia, det låter alltid så snyggt när du beskriver dina make-uper. När blir det bilder? Jag vill ju se!

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-20 20:51:10

Det blir bilder! När lönen kommer på tisdag ska jag köpa mig en digitalkamera! Äger inte nån sån. En gammal minolta APS ligger å gråter i bokhyllan, men det funkar inte om man inte kan fota..
Operan är skitcoolt!
Musiker är ett helt liv och en hel livsstil - för och nackdelar som med allt annat, och jobbet kan vara piss som precis allt annat med - men i slutänden är det riktigt coolt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela