Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Chartreuse

Publicerad 2007-09-18 08:55:22 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,

Make Up Store har inte imponerat på mig med höstens kollektioner, men av de olika looker man presenterar gillar jag Liberty bäst. Den Chartreusefärgade skuggan till magenta... Mmmmm! Sen vill jag göra allt på mitt eget sätt, Sminkan style...
Detta är resultatet av den inspiration jag fick från Liberty. Observera att inga produkter är från Make Up Store!

En Chartreusefärgad skugga över globlinjen och in mot näsroten, brungrå skugga i globlinjen, svart på yttre hälften av ögonlocket och under ögat, magentafärgad skugga på inre hälften av ögonlocket. Allt suddat med Chartreuseskuggan och en dutt highlighter i ljusgult högst uppe under ögonbrynet. Lite svart kajal och mascara.

Här ser ni paletten jag använde. Den är namnlös och tillverkad i Malaysia. Inte så tokig faktiskt!
Läppar i Maybellineläppstift i röd hylsa, nummer 402, Raspberry sorbet.

Jag är ganska nöjd med dagens. Kul att lufta en gammal palett så tack Make Up Store för att ni påminde mig om Chartreuse!

Kommentarer

Postat av: Ulrika
Publicerad 2007-09-18 10:37:30

Jätteläckra ögon-makeuper!! Hur gör du för att få det så bra suddat? någon särskild pensel?

Postat av: Mia
Publicerad 2007-09-18 10:40:06

Blev jättebra! Hur hinner du varje morgon?

Postat av: Bjooti
Publicerad 2007-09-18 18:12:25

Ja, Liberty är jag också mycket mycket förtjust i. En helt underbar kollektion.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-18 18:22:46

Tack, tjejer!
Det var roligt idag. Fick mycket komplimanger både av kollegor och elever. Därmed har jag även avslöjat vad jag jobbar med.
Jag använder alla möjliga penslar. Dyra, billiga och däremellan. Idag använde jag faktiskt penslar från gamla HM-märket FOB.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-18 19:00:30

Glömde svara på Mias fråga. Normalt tar det bara tio minuter för mig att sminka mig. Det är inte så farligt länge. Tisdagar har jag sovmorgon så då kan jag ta lite mer tid på mig. Kanske därför jag får mer komplimanger för mitt smink på tisdagar...

Postat av: Ia
Publicerad 2007-09-19 08:50:19

Vilken läcker palett!!
Och åter igen superläcker sminkning!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela