Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blåsvart

Publicerad 2007-09-22 09:55:13 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

Igår hann jag med en hel del smink. Jag hade jobb-smink som ni fått se, jag testade Lily Lolo och lade ut bilder på det, men gårdagen avslutades med vin med en vän och den makeupen kommer nu, lördag morgon, för jag hann inte lägga ut bilderna igår. Eller jag orkade inte fixa med det när jag kom hem och satte mig vid dator. Så här såg jag i alla fall ut igår:

Den här makeupen är riktigt mörk. Jag använde en svart mineralskugga från Everyday Minerals, en blå och en chartreusefärgad skugga ur den palett ni kan se i inlägget Chartreuse från tidigare i veckan.
Jag började med att lägga en svart highlighter från Face på ögonlocket som bas. Den finns också på bild från ett tidigare inlägg i veckan. Den tonade jag ut i en cremefärgad highlighter upp mot ögonbrynet. Därefter lade jag den svarta mineralskuggan över hela ögonlocket och in under ögat. Därefter tog jag den blå och skuggade i globlinjen, inne vid inre ögonvrån och under fransarna på inre delen av ögat. Därefter tog jag den chartreusefärgade skuggan och lade som highlighter under ögonbrynet. En svart kakeyeliner fick rama in blicken ytterligare, men det visade sig helt onödigt för man kan inte få något mer svart än den svarta mineralskuggan. Blå kajal innanför fransarna livade upp blicken lite. Sen mascara och ögonbrynsskugga och jag var klar.

Jag valde blekt ansikte och nakna läppar till detta. I efterhand kan jag säga att jag borde ha haft en mörkare skugga på ögonbrynen. Idén igår var att de inte skulle stjäla uppmärksamhet från det så kraftfullt inramade ögat. Nu tror jag att det hade varit bra för balansen med lite mörkare bryn. Lösögonfransar hade också varit snyggt till detta, men jag hann inte riktigt. Jag ville ju kolla alla bloggare på Pret-ty.se innan jag skulle ut och roa mig!

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-09-22 11:33:46

Fasen vad tufft! Jag fick nästan lite påfågelkänsla av denna...positivt menat alltså! Den blåa nyansen är helt fantastisk!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-09-22 11:58:35

Tack, Carolina! Jag gillar också den blå! Visst blir det lite speciellt när man inte tonar ut kanterna så mycket. Lite hårdare och kantigare. Mer grafiskt kanske? Jag gillar det!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-09-22 13:28:07

Wow, så läckert! Gillar när det är riktigt intensiva och kontrasterande färger. Himla snygg inramning! Den blå färgern är verkligen underbar.

Postat av: Elina
Publicerad 2007-09-23 22:20:45

Shiet vad snyggt! Här har man mycket att lära:P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela