Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Testat lite skuggor i badrummet

Publicerad 2007-10-09 21:35:50 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Här lade jag cyberopticskuggan champagne från Tigi över hela ögonlocket upp till brynet. Därefter lade jag en mineralskugga från Everyday Minerals på ögonlocket. Den är verkligen guldig! Älskar den! Den heter Oasis. När jag gjort det så lade jag en tunn, flytande eyeliner längs fransarna och avslutade med en liten vinge. Mascara. Klart. Detta är en väldigt enkel make up och dessutom snygg. Jag gillar verkligen den här typen av sminkning och har gjort väldigt många liknande varianter som är lika den här.

Så detta var två bonusmakeuper för dagen. Hoppas ni gillade dem. Jag blev i alla fall på bättre humör.

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-09 21:49:45

båda var jättefina, den blå blev väldigt ren och vacker, och vad damig du blev med eyelinervinge! och vilken tur att smink är en sån väl fungerande flykt! precis som shopping..känns inte helt ok, men man behöver faktiskt rycka upp sig, för det hjälper aldrig att deppa, så jag tror nog att den eskapismen är godkänd iaf! kram på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-09 22:24:25

Åh, Glamqueen, gulle dig! Kram tillbaka!!

Postat av: Amiga
Publicerad 2007-10-09 22:44:52

Gillar den andra sminkningen.
Wow! säger jag bara ^^

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-10-10 08:19:42

Men gumsan då, varför ledsen? Hoppas inget har hänt...utan att det "bara" är en dålig dag... massa kramar till dig!

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-10 09:34:42

Den där sista guldiga föll jag för, supersnyggt:)Hoppas allt är bra med dig, kraaam.

Postat av: Ia
Publicerad 2007-10-10 09:57:11

Säga vad man vill om att deppa men fasen vad det är skönt att gråta en skvätt. (eller tom ganska mkt)

Jätteläckra sminkningar!! Den guldiga är jättefin! Själv har jag snöat in på den avdelningen - kör MUS goldglow mot brynen och Golden mane på locket. Antingen svart eyeliner till eller en grov linje av gröna pennan Wooden metal (MUS)

En stor kram - det brukar hjälpa lite ;)

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-10-10 11:21:24

Du kan glädja dig åt att vi verkligen njuter av dina konstnärliga sminkningar! Vi är dina fans! ;-)

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-10 11:53:12

Jättesnygga make up:er! Gillar knorren på guldmake up:en. Snygg eyeliner!

Postat av: Olga
Publicerad 2007-10-10 12:48:03

Jag gillade Guld sminkningen. .
Det var en lätt och fräsh sminkning. . .
En sminkning som skulle passa min höst =D =) Kraam på dig hoppas att du får en bra dag =)

Postat av: Mi
Publicerad 2007-10-10 13:02:03

Snyggt sminkat! Hoppas du känner dig lite bättre idag :)
// Mi.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-10 13:26:09

Tack allihop! Ni är världens underbaraste blogg-vänner! Och jag känner mig lite bättre nu än igår. Jobb-problem, men det kanske löser sig. Eller inte, men då får man ta det som det kommer. Ibland orkar man bara inte med en motgång och så var det igår.

Som plåster på såren kom det massor av paket på posten idag så jag har mer smink att distrahera mina tankar med!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-10 15:55:46

Jag hoppas att du mår bättre idag! Skickar en styrketanke! :) Du är så härlig! Superfina sminkningar, som vanligt. Tycker du varierar dig så bra, det är alltid kul att kolla och jag blir inte uttråkad alls!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-10 17:14:28

RQ! Din styrketanke hjälpte! Alla snälla kommentarer hjälpte! Jag mår mycket bättre! Och min alldeles egen data-support man var här och installerade photoshop åt mig på
min nya, fina dator! Det ihop med paketen gör denna dag till julafton. Får se om jag hinner lägga ut bilder på allt jag fått från Urban Decay ikväll. Nu ska jag iväg och titta på köksinredning inför renoveringen av lägenheten.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2007-10-13 09:58:45

Jättefint!

Det guldiga var ljuvligt :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-13 11:22:23

Tack Rouaa!

Postat av: MakeUpByMe
Publicerad 2007-10-13 16:18:03

Den guldiga sminkningen med eyeliner var riktigt snygg!=)

"MakeUpByMe - Professional Hairstyle and Beauty"

Postat av: MakeUpByMe
Publicerad 2007-10-13 17:59:53

Ska inspireras av detta ikväll!
"MakeUpByMe - Professional Hairstyle and Beauty"


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela