Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Safari

Publicerad 2007-10-30 09:17:16 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,

Kände för en mörk look, lite tyngre än de senaste dagarnas. Detta blev resultatet.

Grund av en mellanbrun ögonskugga ur en palett från Go, Paula Dorf Safari på hela ögonlocket. Mineralögonskuggor från Everyday Minerals, Emerald och Pressed Olive i globlinjen och upp mot tinningen. Grön kajal från Tigi och svart kak-eyeliner längs övre fransarna. Ovanpå eyeliner och under ögat har jag lagt everyday Minerals skugga Smokey i mörkt gråsvart.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-10-30 09:50:45

Jättefint :-) Grönt är så himla snyggt!

Postat av: Milla
Publicerad 2007-10-30 10:17:13

Värstingsnyggt!

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-30 10:36:00

Superfint as always:) Har mailat dig nu.Ha en bra dag! Kram

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-30 12:07:28

Härligt med färg! Klickade hem lite EM skuggor..hmmm
Testade UD´s primer igår, då jag använde skuggor med en fuktig pensel, inte våt. På kvällen hade skuggorna flagnat? Inte varit med om det att skuggorna gjort så, kan det vara primern? Har du nån erfarenhet av det?

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-10-30 12:27:13

Härligt höstdramatiskt och väldigt fina färgkombinationer.

Postat av: Ia
Publicerad 2007-10-30 12:35:48

Jättesnyggt! Gillar övergången brunbeige/grönt!
Ska själv köra på klarlila idag efter att jag lekt färdigt med min lilla kattungen Alvis!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-30 13:04:56

Hur kan jag gilla ALLA dina sminkningar? Det här är bara för bra! Älskar guld/grönt och tonandet var otroligt fint här.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-30 13:45:30

Förresten, har du någon favorit när det gäller glittereyeliner? Har du provat Viva la Divas?

Postat av: Sanna
Publicerad 2007-10-30 14:11:11

Jag jobbar inte tyvärr idag.. synd!! Jobbar på tors om du har vägarna förbi.. då är det öppet till 22 så det är säkert en massa bra erbjudanden.. hihi :D

Postat av: Yrla
Publicerad 2007-10-30 14:53:50

Lika snyggt och inspirerande som alltid!

Och jag tackar så hjärligt för ögonskuggan.
Har inte haft ork att skriva tidigare pga sjukdom.
Jag kommer använda den flitigt ;P

Hade bra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-30 20:16:33

Goddess! Hurra! En till i EM-träsket!! Som svar på din fråga så nej, jag har ingen erfarenhet alls av det. Har kanppt hunnit prova UD's primer. Är ingen primer-tjej, föredrar en bra cremeögonskugga...

Sara! Tack!

Ia! Tack! Har lekt med mina katter idag också! De njuter av höstlovet!

RQ! Gulle dig! Som svar på frågan, nej, har bara testat en glitterliner och det är MUS. De är okej, men jag får alltid glitter i ögonen och det stör mig. Jag antar att Viva la Divas är lika bra. Varför skulle de inte vara det?

Sanna! Jag märkte att du inte var där...

Yrla! Glad att den kom fram ordentligt!

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-30 20:56:39

Jag är heller ingen primer tjej..men man måste ju testa;)..jag ger inte upp..kan varit tillfälligt

Postat av: Frida
Publicerad 2007-10-31 20:58:12

Jisses, det här var din bästa någonsin!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-01 09:43:06

Hehe, nej gulle dig! Har köpt Viva la divas glitterliner i silver nu! De hade ursnygga färger, verkligen värda att kolla in! Mycket glitter var det i också, fullpackat.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-01 09:51:06

Goddess! Så sant, man måste ju prova sig fram för att upptäcka nya saker.

Frida! Tack!

RQ! Viva la diva är inte så tokigt. Jag börjar gilla dem mer och mer!

Postat av: Lotta
Publicerad 2007-11-01 11:43:57

Denna färgkombon var kanonfin!!!
Älskar det lite guldbronsiga mot det olivgröna =)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela