Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Onsdag i neutrala toner

Publicerad 2007-10-17 06:35:01 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Idag blev det en väldigt neutral makeup i bruna toner. Jag använde en mörkbrun och en rosabeige skugga från min Tigi-palett, L'oreal Metallic Brown som bas på hela ögonlocket och MAC-pigmentet  Mauvement. Jag började alltså med att lägga Metallic Brown på hela ögonlocket med en stor, mjuk pensel ör att få den skir och lätt. Därefter tog jag den bruna skuggan från Tigi och lade i yttre ögonvrån upp mot globlinjen och ut mot tinningen i en rund form. Jag lade också lite av den bruna skuggan längsfransarna. Därefter tog jag den rosabeige skuggan och lade på mitten av ögonlocket och under ögonbrynet. Därefter suddade jag ihop skuggorna och avslutade med Mauvement på ögonlocket. Slutligen lade jag brun kajal runt hela ögat och suddade den med ytterligare lite av den bruna skuggan. Mascara och ögonbrynsskugga.


Läpparna målade jag med Isadora Icy Heather.

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-17 08:35:23

Å grymt fin, inspiration på hög nivå:)Ha en bra dag!

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-10-17 08:52:40

Vad har du för penslar?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-17 09:00:00

Yay, vad du är fin! Du verkar alltid få läppstiftet så jämnt, det är underbart. Och du, tack för det häärliga mailet, jag blev superglad nu på morgonen! Ska svara så fort jag har klarat av morgonens skolarbete.

Postat av: Marie
Publicerad 2007-10-17 09:36:04

Har sett att du har en del IsaDora läppstift, hur är de i konsistensen, hållbarhet och hur är det med vård i dem?
Älskar din blogg med alla coola bilder, jag måste säga att du är en av mina stora inspirationskällor till att jag börjat fokusera mer på mina ögon i sminkningen, det är så kul med ögonskuggor och sakta men säkert byggs lagret på =)

Postat av: Sara S
Publicerad 2007-10-17 17:37:39

Nice, Mauvement och den bruna Tigi-skuggan ser snygga ut tillsammans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-17 19:16:39

Katarina! till den här makeupen använde jag dels en liten ögonskuggepensel med rundad topp från FOB, HM's gamla märke, dels en i ponnyhår med långa borst från Smink och perukmakaren. Jag blandar borstar från massor av olika märken och prisklasser. Hittar favoriter på olika ställen.

Marie! Isadora är helt okej! Jag har många av deras läppstit och på mina läppar är de jämförbara med favoritläppstiften från Dior. Inte lika lyxiga hylsor, men samma krämiga konsistens och långa hållbarhet på läpparna. Och billigare! Jag vet inte hur vårdande de är eftersom jag sällan har problem med läpparna, men de är definitivt inte uttorkande, utan tvärom, läpparna känns mjuka och fina.

Kristina, Rocketqueen och Sara! Ni är underbara! Tack för era ord! De värmer!

Postat av: Lovelymakeup
Publicerad 2007-10-17 20:32:55

Du har så fina ögon, det är verkligen kul att få läsa din blogg och få se vad för nytt du hittat på. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-17 20:51:42

Lovelymakeup! Du är en raring! Och din blogg är också både inspirerande och rolig. Läser den varje dag!

Postat av: Mathilda
Publicerad 2007-10-19 05:08:24

Den här ögon makeupen gillade jag starkt! Kul att du lägger upp så många bilder. Ska försöka att göra det jag med!

Postat av: Hannah Devide
Publicerad 2007-10-23 01:46:44

Du är otroligt duktig! Du är inspiration för mig och jag har lärt mig otroligt mycket. Vilka borstar använder du och vilken är den bästa foundationen tycker du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-23 06:52:54

Hannah! Jag blandar penslar hej vilt. Har från HM till Kanebo och Japonesque. Köper mycket från Smink och perukmakaren. Penslar alltså, det är det jag försöker svara på just nu även om det blev förvirrat...

Foundation favoriten, bland både dyra och billiga, är Facefinity från Max Factor. Kompaktfoundationen alltså. Den älskar jag!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela