Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midnatt i Moskva

Publicerad 2007-10-25 15:48:23 i Naglar, vampy,

Jag har tråkigt... Det är inget kul att vara hemma från jobet och jag börjar bli för frisk för att bara vara inlindad i en filt och sitta och glo. Har surfat runt halva internet och sett två riktigt dåliga filmer. Vad mer kan man göra? Jo! Man kan lacka om sina naglar! Mina stackars naglar som aldrig haft någon vidare kvalitet dör väl av chock och faller av när de nu drabbas av sitt fjärde OPI-lack på en vecka!

Rubeln visade sig inte vara riktigt min valuta, men vem motstår en midnatt i Moskva? Inte jag! Minns hur jag som tonåring vandrade längs Moskvafloden mitt i natten med några kompisar. Jag, som i princip är nattblind, var skitsur och bara snubblade runt bland grenar och gräs, men annars var det trevlig. Trevligt är också nagellacket Midnight in Moscow från OPI.

Lacket har en djupt brun bas med små skimmerpartiklar i vinrött. Snyggt tycker Sminkan! Högglansigt är det dessutom, men så tycker jag alla OPI lack är. Midnight in Moscow påminner ruggigt mycket om mitt andra OPI-lack, Suzi says Da ur samma kollektion. Den är också djupt  kaffebrun, nästan svart, med en ton av vinrött. Skillnaden är att den inte har microfina små skimmerpartiklar utan är ett mer krämigt lack. Eller så tycker jag att det blir på mina naglar i alla fall. Man skulle alltså inte behöva båda lacken för att vara lycklig. Jag tror bestämt att det är för att det är den ryska kollektionen som jag rasat dit så totalt. Har ju köpt Ruble for your thoughts, Siberian Nights, Midnight  in Moscow, Suzy says Da och funderar allvarligt på Boris&Natascha och Catherine the Grape...

Det ni ser på bilderna är ett lager lack och ett lager överlack på. Det som är bra är att lacken från OPI  yttorkar rätt snabbt. Man behöver alltså inte hålla händerna stilla i timmar. Hur lång tid det tar innan det är riktigt härdat vet jag dock inte. Överlacket kan jag kanske tillägga är ett mycket gammalt Top Speed från Revlon. Väntar hem även bas- och överlack beställda på Head2Toe. Hoppas de kommer på fredag!

Jaha, vad ska jag hitta på nu då? Är verkligen rastlös... Läsa kanske? Eller bada badkar? Sortera om i sminkväskan? Bre en macka och koka te? Eller kanske lacka tånaglarna i någon kul färg?

Kommentarer

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-25 16:54:11

Gud så snyggt, vill ha:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-25 18:17:03

Ja, visst är det snyggt!

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-25 19:45:02

Snygg färg till snygga naglar..du har pefekt längd för sån här färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-25 19:50:43

Tack Goddess! Längden är som den är. Får aldrig långa naglar... Men jag tycker också de är okej, speciellt med mörka lack. De ser lite längre ut när lacken är mörka dessutom.

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-26 18:21:19

Tror jag ska kolla på Suzy says Da också. Vill ha ett helt matt i ungefär samma färg som Midnight in Moscow. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-26 19:07:15

Jag ahr en bild på Suzy någonstans i bloggen. Kanske på något inlägg under "nytt i sminkväskan"? Inte under naglar i alla fall!

Postat av: peter
Publicerad 2007-11-11 09:45:10

skitsnyggt!!! det vill jag ha på tårna!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-08-30 22:20:06

Hehe, jag älskar din beskrivning av hur du surt snubblar fram i mörkret!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela