Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer Fyrinnae

Publicerad 2007-10-21 15:37:36 i ,

Det är söndag och jag har lite extra tid att testa nya skuggor. Jag hade med mig några Fyrinnae-skuggor som jag testade idag på förmiddagen och sedan jag kommit hem har jag faktiskt hunnit testa några till. Här är de olika versionerna.

Dagens make up

   Shinkirou                  Black Plum               Angel's tale              Unearthly

Första versionen, morgonens version, började med att jag lade en beige cremeögonskugga som bas. Därefter lade jag Black Plum i globlinjen och under ögat. Sedan lade jag Angel's Tale på det rörliga locket samt mot näsroten. Shinkirou fungerar som highlighter under brynet. Brun kajal innanför fransarna och svart kakeyeliner förstärkt med Unearthly längs övre fransraden. Mascara.

Black Plum smälter lätt in i huden och ger mycket färg direkt. Det krävs en stopper av löspuder på kinden! Den är lättarbetad och man kan dra även fina linjer med den eftersom den håller ihop bra på penseln.

Angel's Tale är också ganska finmald och smälter också lätt in i huden. Den ger ett mattare intryck på än vad den ger i burken. Den är väldigt hudfärgad och neutral. Snygg som komplement till det mesta, gissar jag. Gjorde försök med både torr och fuktad pensel. Använd den torr. Fuktad rullar den ihop sig till klimpar som mest får mig att tänka på lera. Den blir inte mer lättmanövrerad och förlorar i glans.

Shinkirou har jag redan skrivit om. Fantastisk highlighter, och väldigt dryg. Behövs inte mycket av denna för att täcka ett stort område. Mycket vacker glans och den fäster också lätt på huden och smälter in. Rekomenderas!

Unearthly är en svart skugga med grön glans. Den är lättare än de andra skuggorna, vilket innebär att den dammar runt mer. Den består av ett extremt finmalet glitter som ger en väldigt snygg effekt. Jag försökte applicera den med fuktad pensel, men det fungerar dåligt. Den vill klumpa ihop sig istället för att bli en krämig "smet". Jag tror man får försöka fästa den i ett krämigt underlag eller blanda den med vaselin eller liknande om man vill binda den. På mig smular den lite, men inte i den här make upen. Här fäste den sig bra i den fuktiga eyelinern.


Test nummer två idag skedde nyss och jag valde att prova lite mörkare nyanser.

test 2                         Unearthly, igen        Bastet                        Nori

Här valde jag också en cremeögonskugga i beige som grund. Jag lade sedan Bastet på hela ögonlocket upp över globlinjen i en rund form med uppåtgåend penseldrag. Därefter lade jag Unearthly  i ett V i yttre ögonvrån. Nori fick lysa upp mittpartiet av ögat. Jag lade den mitt på ögonlocket och upp till globlinjen och sedan lät jag den följa globlinjen in mot näsroten. Bastet är förresten även dragen i en linje under ögat.

Bastet är en svart skugga med mycket gulglitter. Precis som Unearthly så är den väldigt lätt och dammig med små glitterkorn som är knepiga att få att fästa. Det slutar med att jag är full av Bastet på kinderna. Ingen stopper i världen kan rädda mig från det enorma nedfall som jag lyckas åstadkomma med mina uppåtgående penseldrag. Här ska man definitivt ha en mård- eller sobelpensel, krämig bas och noga slå av borsten innan man börjar. Tur att jag inte skulle någonstans och lätt kunde offra basen... Skuggan är dock väldigt snygg på! den skimrar i gyllensvart men glittrar inte speciellt mycket, om ni förstår hur jag menar.

Nori är likadan men i blålila.

Unearthly har jag skrivit om redan. Det var i den här makeupen jag försökte lägga på den med fuktad pensel och det var alltså ingen riktig hit. Jag föreslår andra varianter. Det bästa är nog med både den här, Nori och Bastet att "stöppla" in dem i en krämskugga som är ganska seg eller kladdig i konsistensen. Hu, vad läskigt det lät, men ni fattar!

Försök borstse ifrån mascaran, jag brydde mig inte så hårt eftersom jag ska tvätta håret och bada om en liten stund.

Några bilder på färgerna som de ter sig på min underarm:

Övre raden från vänster till höger: Unearthly, Bastet, Shinkirou
Nedre raden från vänster: Black plum, Nori, Angel's Tale
Ni ser att de skiftar lite, speciellt Unearthly och Bastet, beroende på ljuset. Alla bilderna är tagna i dagsljus mitt på dagen (14.30). Ingen blixt användes. Jag skulle säga att jag är så nära man kan komma vad gäller färgåtergivningen.

Blev du sugen på någon av skuggorna eller vill du kika på det enorma sortimentet Fyrinnae har? Gå in på deras hemsida och njut av 700 ögonskuggor och mycket mer till rimliga priser, fraktfritt om man beställer för över $25!
www.fyrinnae.com är adressen!

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-21 15:57:30

vad vacker det var med beige och plommonlila! jag hade tänkt låta ögonen vara idag, men nu blev det riktigt svårt..

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-21 17:08:40

Hej! Gizmo sökt på Pret-ty "Mac-kurirer". Har du ngn möjlighet att handla åt mig? Du får gärna maila mig. Hälsningar Mia :-)

Postat av: Mia
Publicerad 2007-10-21 18:18:30

Hej, hej, nu har jag mailat dig igen! Kram

Postat av: Princess Elina
Publicerad 2007-10-22 07:30:30

Himla fint! Nu blev jag ännu mer sugen på Black Plum och Unearthly:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-22 19:55:09

Elina! Jag heter också Elina!! Fast i tredje namn... Bastet och Black Plum är grymma!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela