Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lördagssmink

Publicerad 2007-10-07 00:27:55 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Jag hade en mjukare röd/svart makeup idag. Min Lovestone från Mac var grunden och låg över hela ögonlocket upp till brynet. Runt hela ögat drog jag sedan en linje med min Retractable Eyeliner Pen från Barry M. Sedan skuggade jag över den med en svart ögonskugga från Tigi. Den linjen suddade jag in på yttre halvan av ögonlocket och ut mot tinningen.

När jag suddat ut den svarta skuggan ut mot tinningen så intensifierar jag den svarta linjen med en smula av eyedust Darkness från Make Up Store. Den glittrar dessutom lite festligt. För att få mer partykänsla tog jag också eyedust Carat och lade under yttre halvan av ögonbrynet upp mot tinningen.

Läpparna blev lite glossiga med Barry M's lipgloss, Hint of red. Desssvärre har jag forfarande inte upptäckt minsta lilla gnutta av den rödfärgen.

Sen var jag klar för ett glas vin hos grannen, och det utgjorde min lördagskväll. Lite trevligt mingel, men hemma i god tid för en god natts sömn!

Kommentarer

Postat av: MakeUpByMe
Publicerad 2007-10-07 10:52:05

Underbart! =) Jättesnyggt.
Ang. CLEAN så har jag testat både Orginal och Baby Girl. Orginal är den godaste och tyvärr så är Baby Girl väldigt stark och syntetisk i doften som du trodde!
"MakeUpByMe - Professional Hairstyle and Beauty"

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-08 20:11:40

Fint med ett par glas vin, i fredags var vi hemma (sambon och jag) och myste och det var riktigt härligt. Skönt att stänga av telefon och dator och bara vara!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela