Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Igång igen! Här är veckan som var!

Publicerad 2007-10-06 17:17:22 i Allmänt,

Okej! Här kommer nu alla gon ni missat på grund av min datorkrasch. Håll till godo!

Måndagen försvann tyvärr helt, men på tisdagen hade jag Paula Dorfs Hussy tillsammans med en blågrön dazzle dust från Barry M. Till det hade jag lite grön kajal från Tigi och lite svart eyeliner från Barry M. På läpparna valde jag ett rosa läppstift jag ofta har, Raspberry Sorbet från Maybelline.



På onsdagen hade jag en matt brun ögonskugga från Tigi tillsammans med samma blågröna dazzle dust från Barrry M som dagen innan. För att få ett ännu färgstarkare intryck hade jag lite av Make Up Stores skugga Crash på inre delen av ögonlocket. Som highlighter använde jag en eyedust från Face, Reality, i aprikost. Grön och svart kajal från Tigi och läppar i L'Oreal Color Riche, Copper brown, nummer 108.


På onsdagen när jag kom hem hade jag fått paket från Inezza med nya ögonkuggor. Två från Paula Dorf och en palett från Go. Där fanns också en liten skimmer produkt från Balm.

 
Jag testade genast Puala Dorf skuggorna och mer om det kan ni läsa i inlägget Sminkan testar Paula Dorf som jag uppdaterat.

Jag använde Paula Dorfs svara skugga Twilight över en mellanbrun bas av Go-skuggorna. Slutligen lade jag en aning av Barry M's dazzle Dust i rostbrun på inre halvan av ögonlocket.

På torsdagen gick jag till jobbet med svarta skuggor. Jag hade samma Paula Dorf-skugga, twilight, men nu över highlightern Felicia från Face. 


Fredag blev en grön dag. Paula Dorf igen, nu den gröna Safari. Jag använde de ljusbruna skuggorna ur GO-paletten och så Safari runt ögat och på ögonlocket.
 

Naglarna har varit turkosblå, kan jag berätta, och nu är det dags att lacka om dem. Så här har de sett ut  alla fall.

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-06 18:41:37

tjuuuusigt! visst är det härligt att matcha höstlöven! jag har också kört mycket brons och brunt, men då kombinerat med rosa, orange och koppar..(you grön, me rosa..) skönt att du är tillbaka igen! (abstinens?)

Postat av: Malin
Publicerad 2007-10-06 19:45:47

Va fint :) vilka fina färger som är dina nya tillskott ,)

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-10-06 23:13:53

gillade den översta med grönt starkt... svart är så enkelt men så snyggt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-07 09:59:58

Glamqueen, visst är det roligt att vara igång igen! Och du är ju också på G! Älskar dina dagens!
Malin, du är en raring!
Goddess, visst blev den översta snygg! Jag är själv riktigt nöjd med den! Svart är alltid snyggt, men just den skuggan, twilight från Paula Dorf, var tyvärr inte speciellt bra. Den säckade ihop totalt efter bara några timmar. Ovant för mig som brukar kunna ha vilken skugga som helst utan probelm.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-10-07 10:51:20

Fullkomligt älskar onsdag och torsdags-maken! Vilken primer är det du använder till Eyedusten? Jag tycker iofs att de sitter kanonbra som de är men är lite nyfiken på hur de skulle sitta med en primer...kram! Skönt att du är tillbaka btw, nu får jag min dagliga dos av Sminkan igen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-07 12:59:26

Carolina, jag har ingen egentlig primer. Beställde igår den från Urban Decay, men har aldrig provat den. de primers jag haft förut har aldrig gjort någon egentlig skillnad på mig. För att få intensitet och något att fästa skuggorna i använder jag ofta en highlighter från Face under skuggorna. Om man har feta ögonlock skulle jag dock inte rekomendera det. För mig funkar det dock suveränt!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-08 20:07:51

Hej, det är så kul att se att du är tillbaka med foton! Alla sminkningar är läckra som vanligt, och den gröna överst är min favorit i det här inlägget! Vilket snyggt lack, vilket är det du använt där?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-08 21:18:52

RQ! jag gillade också den gröna från tisdagen bäst!
Nagellacket var Max Factors 3in1 i färgen Metallic Jade. Har haft det i 10 år, minst. Nu är det snart slut. Har alltid varit favoriten för mig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela