Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fredag med Fyrinnae

Publicerad 2007-10-19 06:36:12 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

Ville verkligen prova mina nya skuggor från Fyrinnae idag. Blev en väldigt svart make up med blå skimmer.

Jag inledde med Urban Decays Primer Potion. Därefter tog jag en svart, matt skugga från Tigi och lade i inre och yttre ögonvrån upp till globlinjen som en ram. Därefter lade jag Fyrinnaeskuggan Dijodan i mörkblått skimmer över hela det rörliga ögonlocket. Jag lade också en ljusbeige highlighter från Tigi under ögonbrynet. När jag gjort det tyckte jag att det ändå såg platt och livlöst ut så jag lade ytterligare en skimrande skugga från Fyrinnae på inre halvan av ögonlocket. den här gången valde jag Njordr. Den är lite ljusare och drar åt turkos. Därefter blev det en linje med Urban decays Glide-On penna Zero. Mascara. Ögonbrynsskugga. Läppar helt naturella. Kinder utan rouge. Facefinity som underlag.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-10-19 15:38:04

Guuud så läckert! Så vill jag se ut nästa fredag när vi har stor fest med klubben!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-19 17:00:18

Tack! Kul att du gillde den!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-13 08:15:42

Aaaah, simply wonderful! Helt fantastiskt vackert, vilket enastående djupt skimmer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-13 17:10:22

Ja! Det är en grym skugga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela