Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens med Urban Decay

Publicerad 2007-10-11 17:35:17 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Dagens ögonmakeup gjordes med Urban Decays skuggor Honey och Underground samt pennan Covet. Jag började med att grunda ögonlocket med Urban Decays Primer Potion. När den fått torka ordentligt drog jag ett streck runt hela ögat med den gröna pennan, Covet. Jag lade även lite av pennan innaför fransarna. sedan lade jag lejongula skuggan Honey från ögonfransarna upp till ögonbrynet. Den var mycket lätt att jobba med, len och pigementrik. Riktigt lysig känsla! Därefter tog jag skuggan Underground i brunt och lade i globlinjen. Också denna skugga var lyxigt len men inte alls lika pigmentrik som Honey. För lite extra dramatik så skuggade jag in en Tigi-skugga i svart längs övre fransarna och ut i en sorts vinge. Jag kunde ha tagit UD's svarta Zero men det blev inte så den här gången. Jag avslutade med mascara. 

Jag blev väldigt nöjd med första testningen av Urban Decays de luxe skuggor. De känns väldigt mjuka och fina och i alla fall Honey täcker bra och ger mycket färg. Det verkar också som att primern funkar. Åtminstone ser min make up likadan ut nu som när jag åkte i morse. Men jag ska göra tuffare teser en annan dag. I normala fall håller sig faktiskt min make up även utan primer.

Munnen fick lite diskret färg av Tigis Lip Crayon i färgen Indulgence.   

Kommentarer

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-10-11 18:11:17

Åh, jag älskar det guldiga!

Postat av: Bjooti
Publicerad 2007-10-11 18:20:41

Lovely! Visst är deluxe skuggorna underbara!

Postat av: Necessary
Publicerad 2007-10-11 19:31:26

Fint! Jag vill ha mera! Fyndade precis samma deluxesett och pennor som du införskaffat, och behöver massa tips :)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-10-11 19:46:36

WOW!!! Den var sjukt snygg! Jag är såå svag för guld! Dags att kolla in Honey då... ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-10-11 21:02:05

Necessary! Man kan ju inte låta bli att älska färgerna! i får tipsa varandra om vi kommer på några snygga kombinationer!

Rocketqueen! Jag har suttit och lurat på just Honey på Blush.se många gånger, men avstått. Hade jag inte köpt kitet nu hade jag nog slagit till på ara skuggan. Den är grymt snygg!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-11 21:46:21

shit pommesfrittes! vad snyggt! ÅÅÅÅ!

Postat av: cure
Publicerad 2007-10-11 22:44:37

oj vad fint!!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2007-10-11 23:14:20

shit pommesfrittes! vad snyggt! ÅÅÅÅ!

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-10-12 08:51:12

Å så snyggt, helt i min smak:) Ha en bra dag! Kram

Postat av: sminkan
Publicerad 2007-10-12 16:55:47

Tack så mycket allihopa! Vad kul med så positiv feedback!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela