Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Testar H&M Paletten och MAD-linern

Publicerad 2007-11-28 06:31:52 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,

Idag ska jag testa min nya palett Smoky Eyes från H&M. Dessutom ska jag testa den här:

MAD Minerals gel-eyeliner i färgen Black Cherry!

Jag inledde med att lägga Stila Shadow Pot i färgen Taupe på hela ögonlocket upp till brynet. Därefter tog jag den mörka grå skuggan med blåton i globlinjen. Under den lade jag en brungrå med glitter i guld och slutligen, på inre halvan av ögonlocket, en grön skugga med kaki-ton. Som highlighter använde jag en eyedust från MUS, Next.

Längs övre fransarna drog jag sedan en linje med Black Cherry. Den börjar väldigt tunnt men blir kraftigare utåt och jag avslutade med att dra ut den en bit utanför ögat och sudda ihop den med den grå skuggan.
Under ögat har jag både Urban Decay Glide On Pencil i färgen Zero och lite av den grå skuggan. Mascara. Klart.

Skuggorna jag provade är den längs till höger på övre raden, den näst längst till höger, också på övre raden och nummer två från höger nedre raden i paletten. Skuggorna var enkla att lägga, gav mycket färg och dammade inte av sig på kinderna. De höll ihop bra på penseln och det gick att göra "finlir" även med en hyfsat bred pensel utan att få skuggan överallt. Det kändes som helt okej skugga. Paula Dorf och Tigi har en "fetare" konsistens på sina, något jag gillar, men jämfört med t.ex MUS så tror jag de här borde vara rätt likvärdiga vad gäller pigmentering och konsistens. Nu ska vi se hur de håller under dagen!

Eyelinern i gel-form från MAD Minerals är ljuvlig! Den glider på som silke och går att göra riktigt tunna linjer med! Den täcker fint och går utmärkt att lägga ovanpå skuggor utan att pverka eller påverkas av dem. Den går också lätt att sudda in i skuggan med en pensel om man vill det. Spontant älskar jag den och vill beställa alla färger som finns av den! Om den sittar på plats när dagen är slut blir det MVG för denna lilla produkt.

Kika in i kväll och ta del av uppdateringen om skuggor och eyeliner!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2007-11-28 07:54:19

Hoppas skuggorna håller hela dagen, ska bli intressant att höra hur det gått. H&M brukar kunna ha hyfsade sminkgrejor till otroliga priser. Fast kvaliten brukar variera. Ha en bra dag.

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-11-28 08:39:59

Låter lovande med gellinern.... Du är verkligen snygg idag, som vanligt försås :)

Postat av: Kristina
Publicerad 2007-11-28 08:59:37

Superfint:) Ha en bra dag!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-28 10:19:23

Åh, så snyggt...nu blir jag också lite nyfiken på eyelinern! Ska bli intressant och se vad du ger den för utlåtande :-)

Postat av: Anna
Publicerad 2007-11-28 10:35:16

Åh....Vad fint!! Och du sminkar så snyggt....håller på att söka makeup utbildning, har nog lyckats sålla ner skolorna till två men det är inte lätt att veta vilken som är bäst! =) HA en bra dag...

Postat av: rock n life
Publicerad 2007-11-28 10:38:55

den skuggningen är jätte fin..! det är lite krepigt att få till det utan att det ser ut som en blåtira :P

Postat av: Katarina
Publicerad 2007-11-28 10:45:46

Åh, vad snyggt! Kan du inte visa på bild hur penseln som du använde till MAD-eyelinern ser ut? Jag är sådärnöjd med den penseln jag köpte häromdagen, den funkar till lite bredare linjer, men jag vill även kunna måla tunna linjer.

Postat av: Aila
Publicerad 2007-11-28 10:46:17

Bara 59 kr för H&M´s skuggor, man kanske ska skaffa sig en sådan...äh, vi får se!!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-11-28 11:08:18

Ah, gud, läckert som alltid! Jag får aldrig nog! Vad kul att MAD-linern är bra, jag har bara hört gott om dem. Black Cherry är inte min färg, men Peacock vill jag ha! Köpte du en sådan? Jag väntar också på Uppity, hoppas jag får den innan jul!

Postat av: rebecka
Publicerad 2007-11-28 11:42:03

nice blogg :)

Postat av: Kim
Publicerad 2007-11-28 12:54:28

Snyggt! Kram KimJ

Postat av: Miss More Action
Publicerad 2007-11-28 14:02:50

Jättesnyggt!

Postat av: Ellis
Publicerad 2007-11-28 14:53:50

Sjukt snyggt!:)

Postat av: Micaela
Publicerad 2007-11-28 15:02:35

Häftig blogg. :D Snygga tips.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 15:58:51

Tack allihop för alla trevliga och snälla kommentarer!

Katarina! Jag använde en eyelinerpensel från Face, en helt vanlig alltså, inte en snedskuren eller bred utan en som bara är en liten tip. Kan absolut fota den nästa gång jag använder den!

Postat av: Emma
Publicerad 2007-11-28 16:23:18

Superfin makeup! geleyelinern såg riktigt härlig ut. nu blev jag ännu mer sugen på att beställa från MAD! Fick förresten mina MACpigment idag, oj vad fort det gick...

Postat av: Milla
Publicerad 2007-11-28 17:19:33

Måste du locka in oss andra i fördärvet? Du har kostat mig 100-lappar! Haha. Nu blir jag sugen på eyelinern också...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 18:29:34

Emma! Kul att du fått pgmenten! Hoppas du gillar dem! Men har du pengar att spendera på smink, gör en beställning på MAD också!

Milla! :-)

Postat av: Emma
Publicerad 2007-11-28 18:55:28

Hehe, några kronor ska jag väl kunna rassla fram:) hade dock tänkt vänta lite, är mer sugen på att beställa från everyday minerals och tänkte då passa på före den 10 december, alltid kul att få rabatt och presenter ju ...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-28 20:51:03

Emma! Låter som en klok prioritering! HM-paletten kan ju finnas kvar nästa månad! EM har fantastiska ögonskuggor!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela