Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

M.A.D Mineral test!

Publicerad 2007-11-04 17:40:28 i ,

Var tvungen att göra en första test av M.A.D Minerals ögonskuggor. Jag valde färgerna Copper Foil, Aurora och Peridot Stone.

Jag grundade hela ögonlocket upp till brynet med en cremeögonskugga från Stila i beige. Sen lade jag en aquafärgad ögonskugga som heter Peridot Stone på yttre hälften av ögonlocket och in under ögat. Jag använde en fuktad pensel. Därefter lade jag aprikosrosa Aurora från näsroten upp till ögonbrynet. Det gjorde jag med en torr pensel. Copper Foil blandade jag med lite blend&fix och lade på inre tredjedelen av ögonlocket.

Ögonskuggorna är väldigt skira. De blir ljusa och transparenta om man lägger dem med torr pensel. Med lite blend&fix får man skuggan väldigt intensiv. Jag blev förvånad över att de var så skira. I burkarna ser de extremt pigmenterade ut. Jag tycker dock att färgerna är ljuvliga. De påminner mycket om MAC-pigmenten både till färgstyrka och konsistens. Och då kommer vi ju alla ihåg att de olika MAC-pigmenten är väldigt olika. Sannolikt är det samma sak som gäller för M.A.D Minerals.

Jag återkommer med fler rapporter från detta spännande märke!

Just ja, du som vill kolla in färgutbud och kanske beställa själv, adressen är www.madminerals.org. Barbie heter tjejen som driver företaget och det är en av de trevligaste personer jag haft äran att maila med! Hjälpsamheten personifierad när jag fastnade i PayPal-träsket. Henne kan man kontakta om man har frågor på [email protected].
image1391

Kan tillägga att de på hemsidan har en miljon FoTD som inspiration och att de naturligtvis även saluför foundation, blush och allt annat inom mineralsmink. Provburkarna är billiga och man får alltid en full burk. De säljer alltså inte efter vikt, som de flesta andra, utan efter volym. Generöst! det jag just nu helst vill ha från M.A.D är deras gel-eyeliner i färgen Peacock. Men jag får vänta till nästa lön innan jag gör en ny beställning.

Eyeliner Peacock    Inspiration från M.A.D. Minerals. Kolla in den perfekta eyelinern.

Kommentarer

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-04 18:11:06

Du har fått många snygga skuggor. Är själv lite nyfiken på Everyday Minerals efter att läst din blogg. Fråga som egentligen inte hör hit. Du får gärna svara på mailen om du vill. Men vad är det som händer om man fastnar i PayPal? Är så otroligt dålig på sådant där.

Postat av: KimJ
Publicerad 2007-11-04 18:24:38

Nice! Kram KimJ

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-04 19:12:35

Mia, jag svara gärna här. PayPal fick spel och kände inte igen mig. Det vill säga, jag kunde inte betala med creditkortet för jag skulle logga in i PayPal för den kände igen kortnumret, men sen kom den inte ihåg mitt lösenord och kunde inte återskapa det eller något annat. Sen, dagen efter, funkade det som en dröm igen. Har hänt flera gånger att den bara vägrar släppa igenom mig om jag betalar med kreditkortet och vägrar logga in mig
PayPal systemet. Jag gillar INTE PayPal, även om det är tryggt.

Kim, tack!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-11-04 19:49:34

En fråga till: Lägger du upp ditt kreditkortsnummer på Paypals hemsida för att du har ett konto där, eller har du ett konto men ändå knappar in ditt kreditkortsnr för varje köp du gör? Eftersom det är ofta är betalning med paypal så vill jag liksom vet hur säkert och bra det är och hur det fungerar....TAck för hjälpen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-04 20:36:14

Finns PayPal så brukar man kunna logga in på det konto man har där och då sker betalningen via dem. Jag är ganska slarvig med mitt Visa så jag skriver ofta in det direkt på den sida jag handlar på. Har sällan några pengar på mitt Visa-kort. Mer än det jag ska köpa för.

Men jag är fel person att fråga om PayPal, tror jag. Har slunkit in i systemet av en slump och tycker mest det krånglar för mig. Många på pret-ty verkar använda PayPal och kan säkert berätta mer om det.

Postat av: Goddess
Publicerad 2007-11-04 23:42:56

Jösses, du har varit flitig i helgen;)
Ok, så ska man bli sugen på ännu fler skuggor!! Nej jag måste vänta till efter jul iallafall. Vi väntar små skogiskattungar så jag måste hålla i pengarna nu.
Kan du inte bli ögonmodell för någat av dessa företag du handlar skuggor ifrån? Dina ögon är ju bra mycket snyggare än reklamen!

Postat av: Jeanette
Publicerad 2007-11-05 01:17:51

En liten fundering, du använder inte så mycket glitter va? Tror inte jag har sett nån bild med det i alla fall. Hade det själv i helgen och jag tycker verkligen att det gör det där lilla extra. Behöver juh inte vara så mycket utan kanske bara som en eyeliner eller i inre ögonvrån eller hur man nu vill ha det. Make Up Store har juh så sjukt många roliga olika. =) Det är väl min fråga/tips eller hur man ska säga. =) Även om jag nog bara talar för den vise, bara för att jag frågar så har du väl lagt upp massa bilder på såna sminkningar eller kanske rent av inte tycker det är snyggt. =) Sova ska jag göra nu i alla fall!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-05 06:40:42

Goddess! Tack för komplimangen! Inget företag har frågat, men skulle de vilja kan jag säkert ställa upp. ;-)

Jeanette! Jag använder glitter ibland. Speciellt för några år sedan. Har tröttnat rätt rejält nu så det är rätt sällan glittret kommer fram. Har hur mycket som helst för de tillfällen jag ändå lockas ha det igen. Två makeuper vet jag ligger uppe med glitter. Dels Gala, en med kopparglitter och lösögonfransar, dels en tutorial med eyeleiner. Vi får väl se om jag känner för glitter snart igen. Just nu blir det nog inget.

Postat av: Nina
Publicerad 2008-02-10 14:45:55

Kan man beställa smink ifrån www.madminerals.org fast att man bor i Sverige? Kollade runt lite på deras ögonskuggor, tyckte att dom var snygga och till ett bra pris. Vet du vad frakten ligger på i sånna fall?!

Kram Nina

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-10 15:12:20

Nina! Ja, man kan beställa även om man bor i Sverige. Jag gör ju det! ;-)
Minns inte frakten exakt, runt $6 tror jag. Ganska säker till och med, men jag svär inte på det. Du ser ju frakten innan du betalar så det är inga problem.

Postat av: Nina
Publicerad 2008-02-10 17:40:13

Okej :) Priserna var helt underbara!! Ska ta hjälp av någon som är duktig i engelska och så ska jag skicka efter ;) Älskar din blogg, jag har lärt mig massor!! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela