Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Crystal Mauve

Publicerad 2007-11-29 20:06:59 i Naglar i övriga färger,

Idag har naglarna fått en lite svagt askrosa ton med yttepytteglitter. Färgen heter Crystal Mauve och är ett minilack från Isadora som jag fick i present tidigare i höstas. Färgen är söt och diskret och rolig som omväxling till alla mörka lack jag brukar ha. Ett lager var långt från täckande, på bilderna har jag två lager. Hur täckande det är då beror på ljuset.

Dessa bilder tagna i badrummet utan blixt.

Bild tagen med blixt:

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2007-11-29 20:57:27

Vilken snygg färg! Jag måste börja våga mig på lite roliga lack...
Förresten, nu har jag beställt 8 st prover på Mac från Thebodyneeds.com! Ska bli jättespännande att se hur de är! Hur lång tid tog det för dig att få dem ungefär?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-11-29 21:04:33

Carro! Det tog en vecka ungefär att få proverna från The Body needs. Vlka färger blev det?

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2007-11-30 10:41:00

Ursnygg färg. Vill gärna att den skall ha den där gråtonen, får leta efter ett gråare då :)

Postat av: Emma
Publicerad 2007-11-30 13:07:26

Nu kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att klicka hem orlys bonder från head2toe. Betällde också dripdry, från OPI, samt en överlack från OPI:s designer series. Ingen färg utan bara massa genomskinliga historier:) Men jag väntar med spänning!

Postat av: Amanda
Publicerad 2007-12-02 17:17:39

Vilken fin färg:) Själv växlar jag mellan fransk manikyr och rött. Vågar inget annat:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-02 19:08:06

Emma! Hoppas du blir nöjd med Orly Bonder! Jag har gett bort mitt. Tror säkert att det är bra, men det passade inte på mig.

Amanda! det finns ju en massa fina, diskreta färger. Rosa, champagne och så. Sen kan smyga på lite guld och silver och ljusa lila... ;-)
fast rött och fransk manikyr är ju klassiskt, elegant och stilrent!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-05-25 14:21:44

hej! tänkte bara tala om en sak till dig. var inne på en tjejs blogg för någon dag sen, och ser att hon tagit en bild på ditt ögonbryn från oktober i 2008 där hon verkligen klankar ner på just ögonbrynet och typ ja du kan läsa själv om du ids. haha du kanske tycker det är löjligt men ville bara tala om det, hon har tagit en bild på mig en gång förut också och tycker helt enkelt inte det är schysst, ville bara tala om det iaf. hon heter minzy.blogg.se och inlägget är den 19 maj om du vill veta. hursomhelst, jag tycker iaf du är grym på att sminka dig, älskar att kolla runt i din blogg!:)ha det bra!:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela