Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårfin i skimrande pasteller

Publicerad 2007-05-10 17:46:02 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Jag älskar vårens färger! De ljusgröna nya bladen på träden, lönnblommorna och äppelblommen i rosa skyar. Så vackert! Då vill man själv vara lika fin! Inspirationen till dagens make up är lönnblomningens gulgröna toner och de aprikosakimrande kronbladen på tulpanerna i trädgården. Det blev två eyedust, Glory från MUS och Loving från Face. Jag började med ett enkelt, svart kajalstreck innanför fransarna. Sedan lade jag eyedust Glory över hela ögonlocket upp mot ögonbrynet. Därefter suddade jag in den guldrosa Loving längs ögonbenet/globlinjen. Läpparna fick en klarrosa färg med kall, blå underton, från Nivea Beauté, nr 61, Pink Pleasure. Det är ett favoritstift som håller bra, känns mjukt och lent och dessutom doftar gott! I dagens make up har jag blandat kalla och varma färger, något jag tycker är ganska kul. Läpparna har en kall, blåtonad rosa färg, men ögonskuggorna är varma med gulton.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2007-05-11 10:17:57

snygg makeup!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-22 20:11:25

Vad mysigt att se inspirationen här! Den där läppfärgen är såå tjusig, jag älskar kalla färger på dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-22 21:01:48

RQ! Direkt från trädgården!;-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-04-22 10:08:38

Jaa! Mer av den varan, tack! Nu såhär i vårtider... ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-04-22 17:54:02

RQ! Ibland undrar ju hur du hamnar på sådana här gamla inlägg? Kul! Ja, jag ska försöka våra till mig lite då. Och det finns ju tulpaner som blommar i trädgården så jag borde ju kunna vara lite inspirerad...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela