Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa, igen...

Publicerad 2007-05-08 08:25:25 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,

Fattar inte vad som hänt med mig. Jag har aldrig använt så mycket rosa toner i makeupen förut. I alla fall inte lika ofta. Eller är det bara det att jag ser det tydligare nu när jag börjat blogga? Vem vet...
Idag, tisdagen den 8:e maj, blir det rosa igen i alla fall.

Basen är en highlighter från Face, Dignity. Därefter en svart penna längs övre fransraden och in längs halva undre fransraden och ut i en vinge. Samma penna har jag också använt innanför fransarna. Därefter tog jag mina nya skuggor, Nox i rosa och Next i silvergrönt, och lade Noz på hela ögonlocket och Next under ögonbrynet och så blandade jag dem noga  längs globlinjen. Svarta, matta skuggan från HM Divided suddades över pennstrecket för fixering och en mjukare skuggning.  Mascara på det och det var klart.

Läpparna tyckte jag kunde få en färg som bryter av lite mot det milda rosa så jag valde ett gammalt läppstift från Clinique, Plum Jam. Det har en korallaktig ton och är väldigt matt. Snyggt tycker jag, som just återupptäckt det längst ner i läppstifts-väskan. Jag gillar inte Clinique som märke egentligen. JAg tål inte deras hudvård och är måttligt imponerad av deras kosmetik-linje. Underlagen är gräsliga på mig. Läppstiften är det enda jag gillar av deras smink.

Kommentarer

Postat av: Frida
Publicerad 2007-05-09 17:12:11

Nu har jag med före- och efterbilder! Vi borde ha ett bloggsamarbete snart. =)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-19 14:41:09

Åh, den eyelinern! Var är Noz och Next ifrån?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-19 18:31:37

RQ! Det ska nog stå Nox på båda ställena... Nox och Next är från Make Up Store. Next är en silvergrön eyedust som jag älskar, Nox är en trist rosa ögonskugga bara Annica B kan göra rättvisa. Avskyr den. Gav bort den.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela