Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mineral-ögonskuggor

Publicerad 2007-05-20 20:26:59 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

Nu är det kväll och dags för middag ute. Nya äventyr och ny make up! Jag gillar mina mineralögonskuggor från Everyday Minerals. De är pigmentrika och speciellt de skimrande nyanserna är väldigt vackra. Idag valde jag färgerna In the Garden, Net Surfing och Mystic Night.
Jag började med en skimrande highlighter som bas för att få skuggorna att fästa bra. Jag valde gyllenvita Dignity från Face. Sen hade jag lite svart kajal innanför fransarna. Därefter målade jag hela ögonlocket med den varma, gråskimrande In the Garden. Under ögat tog jag lite av Net Surfing, en skimrande purpurfärg. I globlinjen skuggade jag in Mystic Night i ett öppet V med spetsen mot tinningen. Ögonbrynen skuggades med mörkbrun skugga och fransarna målades med svart mascara.


Om du vill veta mer om mineral-makeup rekomenderar jag ett besök hos Frida på www.mineralsmink.tjejsajten.se.

Kommentarer

Postat av: Jonna
Publicerad 2007-05-20 22:23:08

Tack så jättemycket för tipsen, ska testa någon av dom så kan jag lägga upp en bild så kan du få godkänna den hahaha Kram ps du är verkligen jätteduktig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela