Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kallt och varmt

Publicerad 2007-05-20 18:56:14 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,

En favorit i repris. Har haft ett inlägg med den här makeupen förut men raderade det. Jag gillar dock den här kombinationen av varmt och kallt, så den kommer tillbaka nu.

Lite rosa, lite orange och så grått som komplement. Det är en grå skugga från Tigi under ögat. Sen är det eyedust Sassy i kallrosa som är inne mot näsroten och den möter Sunrise i starkt orangerött som ligger i globlinjen och ut mot tinningen. Kall rosa och varm orange alltså, och så en neutral grå färg som grundar hela kompositionen.

Väldigt enkelt och utan hårda linjer. Perfekt med rosa läppar eller korallfärgade. Jag gillar att kombinera varma och kalla nyanser, det ger mer spänning åt makeupen!

Kommentarer

Postat av: Jonna
Publicerad 2007-05-20 19:07:09

wow värsta bra sidan om man har smink problem, haha. Du jag har stora blå ögon, om jag ´vill få dom ännu större, hur gör jag då? Kram Jonna


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela