Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens make up!

Publicerad 2007-03-27 19:26:30 i Sminkans EotD,

Idag hade jag sovmorgon och mycket mer tid än gårdagens hastverk. Jag kunde vakna till lite innan det var dags för morgonrutinen, ta en kopp kaffe och se på nyhetsmorgon. Skönt! Inspirationen kom också, mycket riktigt flödande och jag gav mig i kast med en ganska enkel men färgstark ögonsminkning.
Följande produkter använde jag: Skuggor och eyedust från Make Up Store i färgerna Seduce me pink, Lovely Linnea och Angel. Ögonpenna från Make Up Store, Duchesse, och rouge från Tigi, Shyness, och läppstift från Nivea Beauté, nr 437 Magnolia. Som foundation hade jag Everyday Minerals Cool Fair Intensive.

Så här blev reultatet:


Jag var riktigt nöjd. Blått och rosa är snyggt ihop tycker jag, och jag är väldigt förtjust i just den här dämpade gråblå tonen som Lovely Linnea har. Jag älskar eyedusten Angel för den gifter ihop allt på ett otroligt läckert sätt. Alla kanter och hårda linjer försvinner när man fått Angel på plats. Den ser väldigt vit ut i burken men resultatet på huden blir så genomskinligt och skirt att man knappt ser att den är där, man bara märker effekten. Rekomenderar den varmt. Ögonpennan Duchesse har jag också använt väldigt mycket. Det är en smickrande färg som ger färg men på ett ganska diskret sätt om man kombinerar den med grå eller bruna toner. Kan också säga att jag fick många komplimanger för mina ögon idag! Är jätteglad!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-22 20:09:44

Nääääe, åååh så fint!! Vilken vårig look, jag blev alldeles glad av den! WOW! Vad bra att ta Angel för att dämpa kanterna. Du leve, Sminkan!! Hipp hipp hurra för dig & din blogg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-22 21:05:31

RQ! Blått och rosa är snyggt, och Angel är fantastisk! Länge sen jag hade den nu. Men snow angel från MAD är ju väldigt lik den på många sätt. Kanske ändå att MUS eyedust är bättre.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela