Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Guldmetallic

Publicerad 2007-06-06 21:57:21 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Här har jag använt tre skuggor, eyedust Lounge och Carat från Make Up Store och en svart från HM. Jag började med att måla en linje runt ögat med en mjuk svart penna. Sen skuggar jag pennlinjen med den svarta skuggan. Jag skuggar också in i globlinjen och lite uppåt, mot tinningen. Sen tar jag eyedust Lounge på hela det rörliga ögonlocket och suddar ihop med det svarta i skarven. Jag lägger också Lounge upp mot tinningen insuddat i det svarta. Eyedust Carat får sedan fungera som en highlighter uppe vid ögonbrynet. En kakeyeliner i svart får ge den avslutande touchen. Jag drar en linje med den längs övre fransraden och ut i en liten vinge.  Ögonbrynen skuggas och slutligen lite mascara.

De här bilderna är aningens för ljusa, den övre bilden något mörk, men man ser ganska bra hur skuggorna är placerade. Självklart kan man variera intensiteten i färgerna så de blir så här ljusa alternativt mörkare.

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela