Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blått tema

Publicerad 2007-12-10 16:08:53 i Sminkans EotD,

I helgen förberedde jag det här inlägget. Hade en föraning om att jag inte skulle få upp ett dagens någon gång under veckan... Så, här har ni tre-i-en.

Make-up kan man ju göra på tusen sätt. Här är ett inlägg där jag först tyckte jag var färdig, sen byggde på och slutligen lade till lite mer...
Grunden är Dignity, en highlighter från Face. Ovanpå den ögonskuggan Aquarius från Make Up Store. På ögonlocket Day dreamer från MAD Minerals och Floating Feathers från Everyday Minerals som highlighter.
Nu fick jag tag i en gel-eyeliner från MAD Minerals, en lila, Black Cherry, och tänkte att det kunde vara en spännande detalj. Kul att bryta färgtemat och så.

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2007-12-10 16:10:38

Skulle verkligen vilja lära mig att kunna sminka så! Så fint.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 16:14:01

Fia! Det är inte svårt. Det här är till och med riktigt enkelt. Och långt ifrån perfekt då penseln jag använde var för grov när jag skulle dra linjen under ögat... Men tack för kommentaren! Gulligt av dig!

Postat av: Mia
Publicerad 2007-12-10 16:26:06

Helt otroligt vad en eyeliner kan göra! Mkt fint!

Postat av: faye
Publicerad 2007-12-10 16:47:43

gud va fint!

Postat av: Foundationflickan
Publicerad 2007-12-10 16:55:52

Shit va fint :)

Postat av: Matilda
Publicerad 2007-12-10 17:02:14

Grymt snyggt!

Postat av: Disa
Publicerad 2007-12-10 17:11:59

Jättefint, det där ska jag absolut ha i tankarna när jag ska sminka mig till nån fest eller så, riktigt bra inspiration och sådär =) Jaha :O så billigt, jösses, trodde det skulle kosta skjortan eller så, men va nice (y) . . ha det bra :)

Postat av: Fröken Sverige
Publicerad 2007-12-10 17:18:24

Tjusigt! Så kul med ögonskuggor, går att variera i oändlighet :) Kram Lina

Postat av: Elphaba
Publicerad 2007-12-10 18:41:34

Det där var riktigt läckert! Puss på dig och din underbara blogg!

Postat av: Millan
Publicerad 2007-12-10 19:56:05

Skulle bli glad, JÄTTEGLAD om du röstade :))))

http://twodogs.blogg.se/1197311848_rsta.html

Postat av: dami
Publicerad 2007-12-10 19:59:49

Såå fint. Jag har aldrig varit en riktig fan av blått men kollar man i din blogg blir man sugen på det mesta. Jag har flera blå nyanser från MuS bl a Aquarius så det blir ju en bra början : )

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2007-12-10 20:54:42

Åh, fantastiskt! Bra färgval och kanonenkelt beskrivet! Som ett vackert hav...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-10 21:24:21

Mia! Ja, en eyeliner kan verkligen få en make-up att ändra karaktär! Älskar eyeliner!!

Faye! Tack! Vad kul att du gillar den!

Foundationflickan! Tack! Vad glad jag blir!

Matilda! Tack, tack!

Disa! Vad roligt! Glad om jag kunnat vara till hjälp!

Fröken Sverige! Helt sant! Ögonskuggor är fantastiska! Finns alltid något nytt man kan hitta på!

Elphaba! Puss på dig också! Vad gulligt sagt!

Dami! Aquarius är en underbar skugga! Jag gillar den skarpt! Kul att du börjar mjukna när det gäller blått. En underskattad färg!

Rocketqueen! Gulle dig! Så fantastiskt var inte det här, men man ser i alla fall vad som händer när man lägger till olika saker.

Postat av: Anonym
Publicerad 2007-12-11 15:26:04

Snyggt! men lite för mkt att bära såhär på vardagen kanske;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2007-12-11 17:55:07

Anonym! Kul att du tycker det är snyggt. Du får själv välja hur mycket eller lite smink du vill ha, min blogg är till för inspiration och för att visa att man kan ha, och får ha, smink, till och med mycket smink i roliga färger, även när man är en medelålders kvinna. Jag kan tänka mmig att ha detta en vanlig vardag, men, som framgår av inlägget, så postades det en måndag men var förberett sedan helgen. Varför den inte skulle funka till vardags kan jag dock inte förstå. Det måste väl vara upp till var och en hur mycket, eller lite, smink man vill ha?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela